براساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این درختان، درختانی بودند که بر اثر طوفان شکسته شده و توسط اداره‌کل نشانه‌گذاری شدند.
کد خبر: ۱۷۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 09 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، حکم 120 میلیونی دادگاه برای جرائم قاچاق چوب از جنگل‌های مناطق دودانگه ساری، قاچاق‌چیان خوش‌اقبال با وساطت مجری طرح‌های منابع طبیعی در منطقه از معافیت پرداخت 80 میلیون تومانی حقوق بیت‌المال برخوردار شدند.

بنا به خبر رسیده از منابع مرتبط با شرکت چوب فریم، طی ماه گذشته مأموران حفاظت منابع طبیعی مازندران با گشت‌ها و بررسی‌های منطقه‌ای متوجه قطع تعداد زیادی از درختان هیرکانی کمیاب در منطقه بولا دودانگه ساری شدند.

مأموران حفاظت منابع طبیعی با مشاهده کنده (قسمت تحتانی) ده‌ها اصله درخت حجیم و با برسی‌های انجام‌شده از نقشه‌های ماهواره‌ای و ... پی به قطع درختان و خروج بدنه اصلی آن در پارسل‌های مذکور بردند.

با پیگیری‌های لازم، مأموران دریافتند شرکت چوب‌فریم، (مجری طرح جنگل) برای بهره‌برداری درختان شکسته افتاده، این قسمت از جنگل را در اختیار پیمانکارانی قرار داد که براساس مستندات موجود (قطع و قاچاق بدنه درختان جنگلی در منطقه فلورد و ...) طی سال‌های گذشته هم سابقه خوشی در حفظ امانت نداشتند.

پس از تحقیقات به‌عمل‌آمده از پیمانکاران براساس ارائه ادله و اسناد مکفی در مراجع رسیدگی‌کننده از سوی نیروهای امین حفاظت منابع طبیعی، قطع و حمل بدنه درختان از سوی پیمانکاران مربوطه مسجل شد.

بر همین جهت و بر اساس رأی قضایی و با نظر به تشخیص قطع بدون مجوز و حمل قاچاق درختان جنگلی، متخلفان بدون محاسبه جزای خیانت در انفال مسلمانان، به پرداخت مبلغ تنها 120 میلیون تومان جرایم نقدی محکوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آب‌خیزداری شهرستان ساری در این‌باره اظهار کرد: براساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این درختان، درختانی بودند که بر اثر طوفان شکسته شده و توسط اداره‌کل نشانه‌گذاری شدند و سپس اقدام به قطع این درختان شد.

عبدالرحیم اسماعیلی بیان کرد: در حال حاضر این درختان در عرصه وجود دارند که در صورت گرفتن مجوز حمل و استحصال این درختان از عرصه خارج می‌شوند.

وی به اخباری مبنی قطع درختان در محدوده طرح محیط زیست جنگل شهید زارع ساری بدون کارشناسی لازم اشاره کرد و گفت: اخباری در این راستا منتشر شد درحالی‌که این درختان، درختانی بودند که بر اثر طوفان شکسته و ریشه‌کن شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار