کد خبر: ۱۷۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 09 February 2016

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: طرح جامع مالیاتی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفت بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ سیدمجتبی تقوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهمی که با هدف کاهش وابستگی نفت اجرایی شده است اجرای طرح جامع مالیاتی است و با اجرایی شدن این طرح عدالت مالیاتی نیز اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز رضایت ارباب رجوع و مودیان مالیاتی را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و تأکید کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی و تغییر سیستم‌های سنتی به پیشرفته و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از دیگر مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

تقوی با اعلام اینکه 90 درصد درآمد البرز از محل مالیات تأمین می‌شود،‌ تأکید کرد: در بخش درآمد مستقیم بیش از پنج هزار میلیارد ریال وصول شده و بیش از چهار هزار و 600 میلیارد ریال نیز ارزش افزوده بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رشد در بخش مالیات‌های مستقیم بیش از 17 درصد و در بخش مالیات بر ارزش افزوده بیش از 26 درصد است،‌ گفت: جمع درآمدهای مالیاتی نسبت به مدت مشابه 10 ماه گذشته 21 درصد را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال بیش از 100 هزار اظهارنامه الکترونیکی در منابع شرکت‌ها مستغلات و دیگر منابع مالیاتی دریافت شده است، ‌افزود: هر چه درآمد مالیاتی بالاتر باشد کمک بیشتری به شهرداری‌ها می‌شود و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار