فرمانده نیروی انتظامی استان البرز آخرین دستاوردهای پلیس در برخورد با قانون‌شکنان این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۸۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 15 February 2016

سردار بخشعلی کامرانی صالح بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چندی پیش گزارشی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت که یک باند جعل اسناد زمین‌های بلاصاحب در منطقه فردیس و کرج فعالیت‌ دارند.

وی افزود: بلافاصله تیمی تخصصی مأمور پیگیری پرونده شد و پس از انجام تحقیقات کافی و اخذ دستور از مقام قضایی تحقیقات کاملی را انجام دادیم.

این فرمانده ارشد انتظامی بیان داشت: اعضای این باند با شناسایی زمین‌های بلاصاحب و جعل سند مالکیت تاکنون میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

کامرانی‌صالح گفت: پس از تکمیل تحقیقات و اخذ دستور مقام قضایی و دادستانی شهرستان فردیس، مخفیگاه این باند شناسایی و در محاصره قرار گرفت و طی یک عملیات ضربتی 2 عضو باند فوق دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در بررسی مخفیگاه متهمان اقلامی چون سربرگ آرم‌دار شهرداری، سند دفترچه‌ای، نقشه هوایی مشکین‌دشت، چند سند دفترچه‌ای خام، سند پلاک ثبتی، هولوگرام‌های سندهای تک برگی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در بازجویی از متهمان مشخص شد که این افراد با شناسایی زمین‌های بلاصاحب و همکاری سه نفر دیگر اقدام به تهیه پیش‌نویس پرونده ملکی کرده و سپس با جعل اسناد مربوطه و فروش اراضی فوق میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: در مجموع این افراد 30 هزار متر مربع زمین در شهرستان‌های فردیس و کرج را به این صورت به فروش رسانده‌اند.

کامرانی‌صالح اعلام کرد: تاکنون پنج عضو این باند دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری اعضای یک باند اخاذی خبر داد و گفت: این افراد در پوشش مأموران ناجا و مأموران پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر از شهروندان استان البرز اخاذی می‌کردند.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که اعضای این باند از افراد سابقه‌داری هستند که پس از آزادی از زندان، اقدامات شرورانه و غیرقانونی خود را ادامه می‌دهند.

این فرمانده ارشد انتظامی گفت: در یک عملیات ضربتی و پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و محاصره شد و در نهایت سه نفر از اعضای باند به همراه اقلامی که با آنها اقدام به اخاذی می‌کردند و تعدادی از اجناس سرقتی مانند دستگاه‌های صوتی و تصویری، تابلوفرش و لوازم خانه و جواهرات دستگیر شدند.

کامرانی‌صالح تصریح کرد: این افراد تاکنون به 38 فقره اخاذی و سرقت اعتراف کرده‌اند، ضمن اینکه چند پرونده سرقت از منازل را نیز اعتراف کرده‌اند.

وی همچنین به دستگیری 2 هکر حساب‌های بانکی در استان البرز و شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: این افراد در تلاش بودند که حساب‌های ویژه بانک‌ها را هک کرده و مبالغی را جابه‌جا کنند که پیش از عملی کردن اقدام مجرمانه خود توسط پلیس فتا دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار