طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد.
کد خبر: ۱۸۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 16 February 2016
به گزارش تابناک تبریز، در این مراسم از زحمات قربان محمدی قدردانی شده و حافظ باباپور به عنوان مدیرکل جدیدبنیاد مسکن معرفی شد.

 قربان محمدی، مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم ضمن قدردانی از تمام افرادی که در طول 20 سال فعالیت وی در این اداره کل، همراه و همکار وی بوده اند، ابراز کرد: کار در بنیاد مسکن تلاش و جدیت زیادی را می طلبد.

وی ضمن تبریک به مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، عنوان کرد: بنده بسیار خوشحال هستم که کسی بهتر از من این مسئولیت را بر دوش می‌گیرد و همچنین سرمایه اصلی ادارهکل  بنیاد مسکن، داشتن پرسنلی با تقوا و مسئولیت‌پذیر است.

محمدی با بیا اینکه اگر سطح علمی و تخصصی پرسنل در یک دستگاهی بالا برود، متعاقبا بهره‌وری آن دستگاه نیز افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بنده از اولین روز کاری خود در بنیاد مسکن، در فکر ارتقای تخصص و تحصیلات پرسنل بودم که اکنون بیش از 96 درصد از پرسنل این اداره کل دارای مدرک بالاتر از کاردانی و همچنین 96 درصد نیز بالای مدرک کارشناسی هستند.

وی ابراز کرد: میانگین سنی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، متوسط 38 سال می‌باشد که جوان بودن نیروی کار در این حوزه به بهبود عملکرد و سرعت در انجام کارها کمک خواهد کرد.

مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‎شرقی،ضمن قدردانی از عملکرد همکاران در پیشبرد اهداف و وظایف این اداره، عنوان کرد: تعداد 60 دستگاه ماشین آلات سنگین نو تجهیز کرده‌ایم که استان ما را در این زمینه از رتبه سه، به رتبه دو رسانده است و امیدواریم با تلاش ها مدیرکل جدید این اداره کل در آینده به رتبه یک کشوری برسیم.

وی افزود: در زمان منصوب شدن بنده به سمت مدیر کل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، سه عدد ساختمان اداری داشتیم که فرسوده شده بودند و با تلاش پرسنل، تخریب و بازسازی شدند و همچنین تعداد 14 مراکز استان و شهرستان ها از هزینه اداره بنیاد مسکن بهره‌مند شدند.

وی اذعان کرد: با بررسی های به عمل آمده شاهدیم که هر سال یک ساختمان اداری در استان احداث شده است.

محمدی با تقدیر از زحمات عمران روستایی و مشاورین آن، گفت: اکنون روستاهای بالا 20 خانوار مشمول طرح هادی روستایی قرار گرفته اند، وهمچنین تعداد 120 طرح نیز در حال بازنگری و تعداد 70 طرح نیز در دست اجرا می‌باشد.

وی افزود: تعداد 851 روستا در طرح هادی روستایی ثبت شده‌اند که از این تعداد 657 روستا تکمیل شده و  150 روستا نیز با مشارکت مردم و دهیاران در مرحله زیرسازی می‌باشد که به محض مناسب شدن شرایط آب و هوا شروع  به فعالیت خواهند کرد و همچنین امید است که تا تیرماه سال 1395 طرح هادی 851 روستا تکمیل شوند.

وی گفت: به منظور ساخت و ساز واحدهای روستایی 600 نفر نیروی متخصص و فنی آموزش داده ایم و همچنین اکیب فنی 2000 نفری مهارت دیده، ترتیب داده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان از لحاظ کیفیت ساختمان ها در رتبه های  19-20 استانی بودند، عنوان کرد: این شهرستانها تمایل زیادی به باکیفیت بودن ساختمان ها نداشتند و طبق فشارهای اداره بنیاد مسکن توانستیم تاحدودی سازه های این استان را مقاوم کنیم و همانطور که شاهد بودیم این ساختمان ها در مقابل زلزله های شش ریشتری ارسباران، از خود مقاومت نشان دادند.

وی افزود: تعداد 280 هزار واحد مسکونی در سطح روستا موجود است که تعداد 145 هزار واحد نوساز شده اند،  و همچنین طبق نظر بنیاد مسکن ساختمان هایی که با مصالح مقاوم ساخته می‌شوند اگر چیدمان مناسبی نداشته باشند، سازه ی مقاومی نخواهند بود.

وی ضمن قدردانی از مدیران اداره ثبت اسناد، ابراز کرد: طی تلاش های اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از تعداد 280هزار واحد مسکونی روستانی، تعداد 220هزار واحد مسکونی سنددار شده اند.

محمدی گفت: تعداد 17هزار و 700 واحد مسکونی از محل اعتبارات مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر ساخته شده است و امید است بخش باقی مانده نیز تا شهریور سال 1395، تحویل داده شود و همچنین از محل تسهیلات بازسازی نیز تعداد چهارهزار و 500 واحد ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طول دهه فجر امسال نیز، پروژه هایی با اعتبار بالغ بر 480 میلیارد تومان در سطح شهر و روستاها به بهره برداری رسیده اند.

وی عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده، 61درصد از هزینه‌های صرف شده از طریق مشارکت مستقیم مردمی بوده است و 36درصد نیز تسهیلاتی را شامل می شد که اداره  کلبنیاد مسکن در اختیار مردم قرار داده است که در حالت کلی 96 درصد هزینه‌های پروژه‌های بنیاد مسکن از طریق بخش خصوصی و مشارکت مردمی تامین شده است و تنها دو و نیم الی سه درصد، شامل تسهیلات دولتی می‌باشد.

محمدی افزود: از بین پروژه های انجام گرفته،  حدود 800 مورد افتتاح شده اند که 180 مورد نیز آماده می‎باشند و همچنین حدود 700مورد نیز طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال شروع خواهند شد.

وی با بیا اینکه اداره بنیاد مسکن تمام دستاوردهای خود را مدیون امام خمینی(رض)، ابراز کرد: امام خمینی(ره) با دعوت مردم به انجام امور خیریه و مشارکت در آن، مردم را به همکاری با اداره بنیاد ترغیب کردند.

حافظ باباپور، مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از انتخاب ایشان به این سمت، ابراز کرد: بنابر تکلیفی که به بنده شد، توفیقی حاصل شد که بعد از 26 سال دوری از دیار خود، دوباره فرصتی باشد تا به مردم آذربایجان‌شرقی خدمت کنم.

وی افزود: از تمامی همکاران و افراد حاضر و بخصوص افرادی که در اداره کل بنیاد مسکن حضور دارند، تقاضای همکاری و مساعدت در انجام وظایف موکول شده را دارم؛ چراکه یک دست صدا ندارد و اگر تبادل و تعامل نباشد در کارها پیشرفت نخواهیم کرد.

باباپور ابراز کرد: صداقت در گفتار و کردار بهترین نوع سیاست است و بنده با توسل به این موضوع وظایف خود را به خوبی انجام خواهم داد و در فاز جدیدی از همکاری‌ها و خدمت به مردم حضور خواهم داشت.

 

دراین آیین "حافظ باباپور” که پیش از این مدیر کل بیناد مسکن استان قزوین بود، به عنوان مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد، پیش از این "قربان محمدی” به مدت 20 سال در این جایگاه فعالیت داشت.

وی تا پایان دوره خدمت نیز در دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشغول به کار می شود./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار