نائب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ضمن تاکید بر ساماندهی صنعت آسانسور و پله‌برقی گفت: برای تحقق این امر ضروری است تا پس از کسب دانش فنی و تخصصی شاغلان این بخش شناسنامه‌دار شده و شرکتهای ذی‌ربط در استان زنجان رتبه‌بندی شوند.
کد خبر: ۱۸۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 15 February 2016
علی غضنفریان در دومین همایش «صنعت آسانسور و مردم» که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد با اشاره به مزیتهای آسانسور اظهار داشت: در سال‌های اخیر انسان آسانسور را به عنوان یک مزیت می‌دانست اما امروزه آسانسور یک قابلیت نیست بلکه یک نیاز برای زندگی بشر است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه آسانسور نه تنها یک دستگاه الکترومکانیکی نیست بلکه به عنوان صنعت در بسیاری از جوامع مطرح است، تصریح کرد: طراحی، نصب و اجرا و نگهداری از جمله اصولی است که باید در صنعت آسانسور مورد توجه قرار گیرد.

نائب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به اینکه در مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان به الزامات آسانسور در ساختمانها تاکید شده است، عنوان کرد: بر این اساس الزامات تاکید شده در نصب آسانسور در ساختمان‌های مسکونی باید مورد توجه مسئولان ذیربط باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه نصب و اجرا آسانسور ضروی است تا آموزش‌های تخصصی به صنعتگران و فعالان این بخش ارائه شود، افزود: به منظور ساماندهی صنعت آسانسور ضروری است تا شاغلان این بخش شناسنامه‌دار شوند.

غضنفریان ضمن تاکید بر رتبه‌بندی شرکتهای فعال در حوزه آسانسور در استان زنجان ابراز کرد: این شرکتها باید بر اساس فنی و توانایی مالی خود در ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان رتبه‌بندی شوند.

وی صنعت آسانسور را از خطرآفرین‌ترین صنایع دانست و گفت: صنعت آسانسور از نظر کارشناسان و صاحب‌نظران سومین صنعت خطرآفرین بعد از صنایع هواپیمایی و خودرویی محسوب می‌شود که به دلیل عدم فرهنگسازی مناسب استفاده صحیح از آسانسور در جامعه فعلی خود در مواقعی شاهد خطرات جانی و حتی مالی شهروندان و هموطنان هستیم.

نائب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه فعالیت در صنعت آسانسور جزو بیست شغل پردرآمد دنیا است، تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم ضروری است تا خدمات شرکتهای فعال در حوزه نصب و اجرا آسانسور در زنجان به سمت کیفی‌سازی سوق یابد.

وی از مسئولان ذی‌ربط تقاضا کرد تا بانک اطلاعاتی از شرکتهای فعال در حوزه آسانسور و پله برقی در استان زنجان تهیه شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار