رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از جذب ۹۰۰ میلیارد ریال خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 04 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از روابط عمومی سازمان کشاورزی،محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 900 میلیارد ریال خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون کشاورزی فارس جذب شده است اظهار داشت: این خط اعتباری حدود یک و نیم برابر اعتبار تخصیصی صندوق توسعه ملی است که مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به جذب حدود 730 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض آبیاری تحت فشار در سطح 12 هزار و 600 هکتار اشاره و افزود: بالاترین اجرای آبیاری در سطح 12 هزار و 600 هکتار و مطالعه و طراحی آبیاری تحت فشار در سال 93 در سطح 15 هزار و 838 هکتار انجام شده است که از این لحاظ نیز استان فارس در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: تجهیز و نوسازی 5 هزار و 760 هکتار و اجرای 1 هزار و 910 هکتار عملیات ساختمان شبکه‌های آبیاری از اقدامات خوب در سال 93 است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس از بزرگ‌ترین جذب و به کارگیری نیروی انسانی در تاریخ کشاورزی استان به تعداد حدود 1000 نفر خبر داد و تصریح کرد: در بخش صنایع کشاورزی نیز با افزایش 60 درصدی واحدهای به بهره‌برداری رسیده، نقش موثری در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایفا شده است.

وی افزود: برای افزایش راندمان تولید بالاترین میزان توزیع بذر گواهی شده گندم در سنوات اخیر به میزان 44 هزار تن و تولید ناخالص آن 50 هزار تن در اختیار گندمکاران قرار گرفته است.

قاسمی از تدارک و تأمین کودهای شیمیائی به مقدار کافی و ایجاد تسهیلات لازم از جمله فروش اعتباری، انبارهای امانی و توزیع مستقیم به کشاورزان عمده در استان خبر داد و گفت: پیشنهاد و اجرای سامانه ثبت جوجه‌ریزی برای نخستین‌بار در کشور توسط استان با ثبت 100 درصد جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان برای کنترل جوجه‌ریزی و بازار انجام و در بخش دام نیز بیش‌ترین صادرات دام زنده کشور به تعداد 144 هزار و 104 راس از اقدامات موثر در سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: بالاترین تشکیل پرونده پرداخت یارانه شیر در کشور به تعداد 7 هزار پرونده، ارائه دهنده و اجرای طرح کارت شیر برای دامداران استان و همچنین بالاترین تعداد آموزش‌های ترویجی برقرار شده برای بهره‌برداران به تعداد 82 هزار و 296 نفر روز از دیگر اقدامات شاخص این سازمان در سال 93 بوده است.

قاسمی بیان کرد: در راستای حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، 6 اکیپ و یژه حفظ کاربری اراضی در 5 شهرستان تشکیل و پوشش حفاظتی اراضی به مساحت 589 هزار و 932 هکتار انجام شده است که در همین راستا نظارت بر اراضی واگذاری به مساحت 27 هزار و 442 هکتار و به میزان 2 هزار و 357 مورد و واگذاری اراضی به طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی به ترتیب 1400 و800 هکتار انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از تشکیل ستاد و کارگروه تعیین الگوی کشت استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی منظم و همکاری موثر کشاورزان و بهره‌بردان فهیم استان سیاست‌ها و برنامه‌های الگوی کشت استان براساس ظرفیت‌ها و با اولویت حفظ منابع پایه به ویژه آب و خاک تنظیم، تدوین و اجرا می‌شود.

برچسب ها: کشاورزی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار