جشنواره "دستان کوچک کارآفرینان بزرگ" با حضور ۳۵۰ دانش‌آموز در شهرستان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 23 February 2016
امروز 350 نفر از دانش‌آموزان زنجانی به نمایش مهارت‌ها و دستاوردهای عملی خود در جشنواره‌ای با عنوان «دستان کوچک، کارآفرینان بزرگ» پرداختند.

این جشنواره در راستای برنامه درسی کار و فناوری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و کار، مهارت‌های اقتصادی و اجتماعی در دبیرستان نمونه دولتی حضرت زهرا(س) برگزار شد.

در بازاچه کار و فناوری، دانش‌آموزان فعالیت‌هایی که از ابتدای سال تحصیلی در قالب درس کار و فناوری آموختند به نمایش گذاشتند.

محمود شهبازی، معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان در جشنواره «دستان کوچک، کارآفرینان بزرگ» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از رویکردهای آموزش و پرورش برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است که طرح‌های مختلفی زیرمجموعه آن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع کارآفرینی و شکوفایی استعدادهای نوجوان از اهمیت بالایی برخوردار است ابراز کرد: بازارچه کار و فناوری در راستای تقویت مهارت کارآفرینی دانش‌آموزان برپا شده و یکی از اهداف نظام آموزشی با عنوان آموختن برای به کار بستن را دنبال می‌کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: در هدف «آموختن برای به کار بستن» به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان یک مهارت را بیاموزند و ضمن آموزش آنها را به کار ببندند.

وی ابراز کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی و بازارچه کار و فناوری برای تقویت روحیه شور و نشاط و نیز ایجاد انگیزه و فضای رقابتی در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

شهبازی عنوان کرد: طرح خوداتکایی از دیگر برنامه‌هایی است که برای تقویت مهارت‌های عملی دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور همه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در سطح آموزشگاهی در حال اجرا است گفت: سال گذشته پنج دانش‌آموز زنجانی به مرحله کشوری راه یافته و موفق به کسب مقام شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار