رئیس شورای شهر تهران دستفروشی را تخلف دانست و گفت: اگر دستفروشان را آزاد بگذارید و به آنها جا دهید، ماه دیگر شاهد رشد روز افزون دستفروشان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۸۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 23 February 2016
مهدی چمران در واکنش به آمار ارائه شده از سوی معاون شهردار تهران در خصوص دستفروشی و تکدی‌گری در پایتخت گفت:‌ دستفروشی تخلف است.

وی با بیان اینکه هشدار می‌دهم اگر دستفروشان را آزاد بگذارید و به آنها جا دهید، ماه دیگر شاهد رشد روز افزون دستفروشان هستیم، گفت: بیکاری زیاد است و روستاهایی که آب، کشاورزی و شغل در آنها نیست اگر بفهمند که در تهران شهرداری جایی را به دستفروشان می‌دهد، حتما به تهران می‌آیند و جمعیت تهران افزایش چشمگیر می‌یابد.

وی با بیان اینکه با هجوم دستفروشان به تهران، مغازه داران نیز به دستفروشی روی می‌آورند تصریح کرد: نباید با احساسات تصمیم گرفت و باید بر اساس منطق و قانون فعالیت کرد.

چمران افزود: ما مخلص مردم هستیم اما نمی‌توان با سد معبر کار کرد و حالا ببینید کنار پارک لاله که بهترین مکان جنب موزه فرش است چه شده؟ چرا که قرار بود موقتا اینجا در اختیار عده‌ای گذاشته شود اما حالا برخی به صورت ثابت و یا سرقفلی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: دستفروشی معضلی اجتماعی است که ریشه آن عدم اشتغال است.

در ادامه مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر با بیان اینکه شرکت شهربان باید گزارشی از اقدامات خود ارائه دهد گفت: باید ببینیم که این سازمان به چه مقدار اثربخش بوده است، چرا که یکی از وظایف این شرکت برخورد با ساخت و ساز غیر اصولی است اما حالا می‌بینیم که برج‌ها و ساخت و سازها رشد فزاینده‌ای داشته‌اند.

در ادامه فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم رفع بیکاری است گفت: قبول کنیم یکی از دلایل رشد دست فروشی تقاضای مردمی است و بر همین اساس نباید برخورد تحقیر آمیزی با دستفروشان و متکدیان داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار