فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه تمرکزپلیس برکاهش سرقت ها نتیجه داد، ازکاهش 43درصدی زورگیری درهرمزگان خبرداد.
کد خبر: ۱۸۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 24 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردارعزیزالله ملکی ظهر امروز(پنجم اسفند ماه) دز جمع خبرنگاران افزود: امسال با استقرار قرارگاه مبارزه با سرقت و اولویت بخشی پلیس براین موضع، درمجموع 10درصد کل سرقت هارا کاهش دادیم که سرقت های به عنف(جرایم خشن) ازاهم آن بوده است.

وی شماردستگیری سارقان را 5هزار و 59نفراعلام کرد و گفت:علاوه برکاهش 43درصدی سرقت به عنف، 43درصد درسرقت مغازه ،19درصد منزل،26درصد خودرو و سه درصد سرقت لوازم درون خودروکاهش داشتیم ضمن اینکه سرقت موتورسیکلت با شش درصد و کیف قاپی با یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی تصریح کرد:امسال تاکنون 72تن مواد مخدردر هرمزگان کشف شده است که رتبه سوم کشوری را در کشف مواد مخدر بدست آوردیم .

وی اضافه کرد: کشف 15تن حشیش درمیان آمار مورد  اشاره یک زنگ خطر جدی در افزایش ورود این نوع  مخدراست که پیامدهای آن را باید مورد توجه قرارداد.

رییس پلیس هرمزگان همچنین ازانهدا م200باند مواد مخدر ودستگیری 7هزار و 392نفر درارتباط با این موضوع خبرداد وگفت: دراین راستا طی سه عملیات بزرگ درماههای آبان، آذر و دی سه سوداگر مرگ به هلاکت رسیدند و19نفرنیز زخمی شدند.

به گفته ملکی در این راستا 915دستگاه وسیله نقلیه نیز توقیف شده است.

 فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین ازکشف یک میلیون و 554هزارلیترسوخت قاچاق خبرداد وگفت: دربحث انضباط ترافیکی نیزعملکرد خوبی را امسال شاهد بوده ایم بطوریکه درمجموع چهار هزار و 686فقره تصادف به وقوع پیوسته است که 20درصد کاهش نشان می دهد.

 وی اضافه کرد: میزان مرگ و میرناشی از سوانح جاده ای نیز12درصد کاهش یافته و به 426نفررسید و مصدومین نیزبا چهارهزار و 828نفر12درصد کاهش یافت.

ملکی در ادامه ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق را 658میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:50فقره از پرونده های قاچاق بالای 100میلیون تومان ارزش داشته اند و شمارسایرپرونده ها نیز4هزار و 442فقره بوده است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط 41شناورو سه هزار و 205خودورتوقیف و با متلاشی شدن 17باند درمجموع 4هزار و 538متهم دستگیرشدند.

رییس پلیس هرمزگان همچنین ازافزایش قتل عمد در استان خبرداد و گفت: امسال تاکنون 44مورد قتل عمد ثبت شده است که این میزان پارسال 32فقره بوده است.

وی درپایا ن از توقیف 980دستگاه خودروکه اقدام به تغییر وضعیت خودرو جهت حمل قاچاق کرده بودند خبرداد وگفت:خودروهای توقیفی درارتباط با قاچاق در مرحله اول شش ماه و درمرحله دوم یکسال درتوقیف خواهند ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار