با شرکت ۵۵۰ مقاله دومین همایش ملی صیانت از محیط‌زیست در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶ 02 March 2016

به گزارشخبرنگار مهر،پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این همایش رئیس همایش ملی صیانت از محیط‌زیست با بیان اینکه تخریب طبیعت به عنوان سرمایه ملی سبب خسران تمامی موجودات خواهد شد، تصریح کرد: استفاده بی‌رویه از عرصه‌های طبیعی باعث تخریب منابع طبیعی بیش از بازسازی آن شده است.

علی رسول‌زاده با اشاره به پتانسیل‌های متعدد استان اردبیل در برخورداری از منابع طبیعی افزود: ما گردنه حیران، کوه سبلان و جنگل فندقلو داریم و علی‌رغم پتانسیل‌ها اغلب عرصه‌های زیستی در معرض نابودی است.

وی با استناد به تحقیقات انجام شده در گردنه حیران افزود: به عنوان مثال در گردنه حیران تبدیل مرتع به زمین کشاورزی حجم روان آب را ۵۱۴ درصد افزایش داده است.

رئیس همایش صیانت از محیط‌زیست برگزاری این همایش را با هدف بررسی علمی مشکلات زیست‌محیطی و فرهنگ‌سازی به جهت صیانت از محیط‌زیست عنوان و تأکید کرد: در این راستا در دومین دور از برگزاری این همایش ۵۵۰ مقاله در دبیرخانه بررسی شد.

وی افزود: نه تنها سطح علمی همایش افزایش یافته به منظور فرهنگ‌سازی طرح همیاران محیط‌زیست نیز در ۲۰ مدرسه با آموزش و تربیت دانش آموزان دنبال شده است.

در این مراسم دبیر علمی همایش صیانت از محیط‌زیست نیز با بیان اینکه انسان درصورتی قادر به حیات بر روی کره خاکی است که بتواند با طبیعت همراه شود، تصریح کرد: این همایش با هدف بررسی مشکلات زیست‌محیطی برگزار شده است.

کیومرث سفیدی به همکاری انجمن‌های علمی محیط‌زیست از جمله جنگل بانی، آبخیزداری، علوم خاک، مرتع‌داری، سطوح آبگیر و ارزیابی محیط‌زیست اشاره و تأکید کرد: امسال از ۵۵۰ مقاله دریافتی ۲۰ درصد به دلیل اینکه محتوای علمی مطلوب نداشت موردپذیرش قرار نگرفت.

وی افزود: ۲۰ درصد از مقالات برای ارائه شفاهی و ۶۰ درصد برای ارائه به‌صورت پوستر انتخاب شدند.

به گفته دبیر علمی همایش در این رویداد علمی محورهایی از جمله اکوسیستم‌های طبیعی، آلودگی‌های محیط‌زیست، مدیریت منابع آب، مسائل اقتصادی و اجتماعی در حوزه منابع طبیعی، انرژی‌های تجدید پذیر و فن‌آوری‌های نوین دنبال شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار