تابناک: کم توجهی به ماهیت "نطق" و یا بی‌اطلاعی از تعریف این فرصت تنها سبب شده تا در دوره‌هایی شورای شهر به میدانی برای ردوبدل کردن اختلاف نظرهای جزئی برخی اعضا با مدیریت شهری بدل شود.
کد خبر: ۱۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 06 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جلسات علنی شورای شهر عموما با نطق های پیش از دستور اعضاء آغاز می شود که این نطق ها باید در برگیرنده مسائل روز شهر و انعکاس پیگیری های اعضا از مشکلات حوزه مربوط به خود باشد.

این روال اما در شورای شهر اصفهان چندان طی نمی شود و بیشتر نطق های پیش از دستور به کلی گویی یا ارائه مناسبت های هفته پرداخته میشود و کمتر در میان نطق های برخی اعضا می توان اثری از واکنش به انتقادات مردم در حوزه شهری پیدا کرد.

نطق های پیش از دستور که فرصتی مغتنم برای نمایندگان مردم شهر برای انتقاد به مدیریت شهری و بازگو کردن دردهای مردم در این راستا به شمار می رود چندان از سوی برخی اعضای شورا مورد توجه قرار نمی گیرد.

نکته جالب اینجاست که فرصت گرفتن از رئیس شورای شهر یا منشی شورا، برای ایراد نطق پیش از دستور با اصرار و الحاح اعضا همراه است اما بعد از خوانده شدن نطق از سوی اعضا نکات قابل توجهی که آیینه مشکلات مردم شهر و شهروندان باشد، در میان نطق اعضا به چشم نمی خورد.

در برخی موارد حتی ورود مسائل شخصی و کاری خارج از حیطه مدیریت شهری، به نطق های پیش از دستور نیز در صحن علنی شورای شهر اصفهان به گوش میرسد که این گونه نطق ها درواقع نوعی بی توجهی به زمان شهروندانی است که رای خود را برای رفع و بررسی مشکلات شهر به این اعضا اختصاص دادند.

کم توجهی به ماهیت "نطق" و یا بی اطلاعی از تعریف این فرصت تنها سبب شده تا در دوره هایی شورای شهر به میدانی برای رد و بدل کردن اختلاف نظرهای جزئی برخی اعضا با مدیریت شهری و یا واکنش به حرف های برخی مدیران که انتقادی به عملکرد شورا داشته اند بدل شود. آفتی که اگر با همین شدت به پیش رود، شورا را از مسیر اصلی و رسالت خطیر خود خارج خواهد کرد.

رعایت حریم و حقوق شهروندی از سوی شورایی‌ها می تواند الگوی شهروندان نیز قرار گیرد اما وقتی برخی اعضای شورای شهر نطق را زمانی برای حلالیت طلبی از مردم یا مرور کردن تقویم کشور می دانند، نمی توان انتظار داشت، مردم اعتماد اولیه خود که در رای دادن به این اعضا ایجاد شده است را تداوم بخشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار