مدیرکل منابع طبیعی فارس از اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی فارس خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی طرح توسعه گیاهان دارویی فارس در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 06 April 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم؛مهرزاد بوستانی از اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی فارس خبر داد و اظهار داشت: کارهای مطالعاتی این طرح در دست اقدام است و این طرح با همکاری سازمان نظام مهندسی و مشارکت مرتع‌داران و بهره‌برداران برای حفظ گیاهان دارویی فارس اجرا می‌شود.

وی گیاهان دارویی استان فارس را یکی از ظرفیت‌های عظیم این استان دانست که احیاء و توسعه آن می‌تواند سهم مهمی در اشتغالزایی، ارزآوری، درآمدزایی و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس افزود: این طرح در قالب 5 سال و در یک میلیون هکتار از اراضی فارس اجرا می‌شود و میزان اعتبار مورد نیاز برای انجام آن در حال مطالعه و بررسی است.

بوستانی با اشاره به اینکه استان فارس بیشترین تنوع گیاهان دارویی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: اقلیم متنوع و جغرافیای مناسب سبب تراکم بسیاری از گیاهان دارویی در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از گیاهان در حال انقراض هستند و باید برای حفظ آنها تلاش کرد، اظهار داشت: درخت اُرس یکی از گونه‌های درحال انقراض در فارس است که برای حفاظت، مناطق رویش آن شناسایی شده و با حصارکشی تحت حفاظت قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی فارس بیان کرد: این گیاه در شهرستان استهبان، بخش‌هایی از فیروزآباد و شیراز می‌روید و منابع طبیعی فارس این مناطق را با عنوان ذخیره‌گاه ژنتیکی درخت اُرس مورد حفاظت قرار داده است.

بوستانی درباره باغ گیاه‌شناسی گیاهان دارویی در استان فارس نیز گفت: این باغ در ایستگاه آموزشی و تحقیقاتی منابع طبیعی فارس در 25 کیلومتری جاده بوشهر قرار دارد و بیش از 80 نوع گیاه در آن وجود دارد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

برچسب ها: گیاه دارویی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار