یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تلاش شهرداری برای اجرای طرح بدنه‌سازی خیابان قیام از نصب تابلوهای تبلیغاتی ناهمخوان با بدنه این خیابان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۹۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 08 March 2016
به گزارش تابناک یزد، یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تلاش شهرداری برای اجرای طرح بدنه‌سازی خیابان قیام از نصب تابلوهای تبلیغاتی ناهمخوان با بدنه این خیابان انتقاد کرد.
شهرداری یزد از سال‌های گذشته درخصوص بدنه‌سازی خیابان‌های هسته مرکزی شهر از جمله خیابان امام خمینی(ره)، خیابان قیام و خیابان مسجد جامع اقدام کرد که یکی از اجزای این طرح، ساماندهی تابلوهای شناسایی واحدهای تجاری فعال در این خیابان‌ها بود.
طرح خاصی متناسب با ساختار تاریخی این خیابان‌ها برای نصب تابلوهای شناسایی و تبلیغاتی واحدهای تجاری در شهر اجرا شد اما برخی از کاسبان با رعایت نکردن این طرح، طرح بدنه سازی این خیابان‌ها از جمله خیابان قیام را زیر سوال برده‌اند.
خیابان قیام یکی از خیابان‌های مورد توجه شهرداری برای اجرای طرح پیاده‌راه سازی است که قرار است عملیات اجرایی آن در سال آینده اجرا شود. البته بخش‌هایی از طرح شامل بدنه‌سازی در سال جاری آغاز شده اما برخی از تابلوهای تبلیغاتی که در این خیابان نصب شده است، اصلا با طرح بدنه‌سازی تناسبی ندارد.

دیدگاه شهروندان
یکی از شهروندان یزدی عقیده دارد که تابلوهای تجاری که در خیابان قیام نصب شده است، اصلا با ساختار تاریخی و بافت سنتی این خیابان همخوانی ندارد.
«زیبا محمودی» می‌افزاید: اجرای طرح بدنه‌سازی همراه با اصلاح تابلوهای شناسایی و تبلیغات واحدهای تجاری در خیابان امام خمینی(ره) طرح موفقی بود اما بعد از گذشت زمان، شاهد تغییر تابلوها و متناسب نشدن آنها با طرح بدنه‌سازی این خیابان بودیم.
وی ادامه می‌دهد: این طرح همچنین در خیابان قیام اجرا شده است اما روند رعایت نکردن ساختار تابلوها متناسب با طرح بدنه‌سازی در این خیابان بسیار سریع بوده است به طوری که با گذشت 6 ماه از اجرای طرح بدنه‌سازی، تابلوهای این خیابان تناسب خود را با طرح از دست داده‌اند.
این شهروند بر ضرورت همراهی واحدهای تجاری با شهرداری برای ساماندهی تابلوهای شناسایی و تبلیغاتی تاکید می‌کند و می‌افزاید: قطعا همکاری کاسبان برای ساماندهی سیما و ظاهر این خیابان، در رونق کسب و کار خودشان هم موثر است.
یکی دیگر از شهروندان یزدی هم بر ضرورت ساماندهی تابلوهای شناسایی و تبلیغاتی واحدهای تجاری خیابان قیام تاکید می‌کند ومی‌افزاید: تراکم واحدهای تجاری در این خیابان و آویزان شدن اجناس از در و دیوار مغازه‌ها به ویژه پارچه‌ها و دست‌بافت‌های سنتی، سیماو ظاهر این خیابان را ناخوشایند و بسیار شلوغ کرده است.
«حمید نظارتی» می‌گوید: با این وضعیت، اجرای طرح پیاده‌راه در این خیابان، به دلیل ساختار شلوغ و متراکم واحدهای تجاری، نتیجه بخش نخواهد بود و یکی از اقدامات موثر برای جلب رونق پیاده‌روی در این خیابان، ساماندهی بدنه خیابان و واحدهای صنفی مجاور است.
وی می‌افزاید: یکی از جذابیت‌های خیابان‌های بافت تاریخی و هسته مرکزی، واحدهای تجاری فعال در این محورهاست که قطعا با ساماندهی واحدها و ارتقای کیفیت بصری، مشتریان بیشتری به حضور در این خیابان‌ها و قدم زدن در آنها مشتاق می‌شوند.
این شهروند خواستار نظارت و جدیت بیشتر شهرداری در اجرای طرح ساماندهی بدنه و واحدهای تجاری این محورها به ویژه خیابان قیام و خیابان مسجد جامع می‌شود و بر ضرورت همکاری کسبه برای اجرای طرح‌های مورد نظر، تاکید می‌کند.

نامناسب بودن منظر خیابان قیام
به این ترتیب سیما و منظر شهری این خیابان‌ها به ویژه خیابان قیام که طرح بدنه‌سازی آن به تازگی اجرا شده است، مورد انتقاد برخی از مسئولان و مدیران شهری از جمله یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد قرار گرفته است.
«سید محمدرضا مدرسی» می‌گوید: طرح بدنه‌سازی و ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری در خیابان‌های مرکز شهر به‌ویژه خیابان قیام انجام شده اما متاسفانه به دلیل نصب تابلوهای نامتناسب از سوی بازاریان، سیما و منظر این خیابان با طرح همخوانی ندارد.
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شاهد نصب تابلوهای شناسایی و تبلیغاتی نامتناسب با طرح بدنه‌سازی خیابان قیام هستیم که نمی‌تواند هیچ ارتباطی با بافت و ساختار این خیابان برقرار کند.

رعایت حقوق اصناف در نصب تابلوهای تبلیغاتی
همشهری یزد، عضو شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر این‌که تابلوهای شناسایی و تبلیغاتی شهر باید ساماندهی شوند اما از برخی از اقداماتی که با اصناف برای جمع‌آوری تابلوها در شهر به ویژه در ایام دهه فجر اتفاق افتاده است، انتقاد می‌کند. «سیدمحمدرضا مدرسی» با تاکید بر ضرورت انجام هماهنگی بیشتر برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر با رعایت حقوق اصناف، اظهار می‌کند: مدیریت فضاهای تبلیغاتی به ویژه در مناسبت‌های خاص باید با رعایت کرامت افراد انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار