مدیرآبفای روستایی استان تهران مطرح کرد:
تهران-مدیرآبفای روستایی استان تهران گفت:طبق بررسی های انجام شده، از مجموع دو هزار و ۱۹۴ کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی، حدود ۵۰ درصد آن فرسوده است.
کد خبر: ۱۹۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 09 March 2016


رضا پور رجب  با اشاره به نقش مخرب فرسودگی شبکه توزیع در هدر رفت  آب اظهار داشت:در حال حاضر دو هزار و ۱۹۴ کیلومتر شبکه توزیع در روستاهای استان تهران وجود دارد که قریب یک هزار کیلومتر آن دچار فرسودگی است.

مدیر آبفای روستایی استان تهران افزود:به عبارت دیگر، ۵۰ درصد شبکه توزیع با فرسودگی مواجه است که تلاش می شود با اتکا به ظرفیت های موجود، سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از آن بازسازی شود.

پور رجب گفت:نمی توان انتظار داشت که فرسودگی شبکه توزیع روستایی آب در این استان به صفر برسد، زیرا به هر حال مرور زمان و استفاده روزمره از تجهیزات از عمر ادوات مذکور می کاهد و به تدریج شبکه ها با فرسودگی و استهلاک مواجه می شود.

مدیر آبفای روستایی استان تهران عنوان کرد:در حال حاضر ۴۰۰ روستا در استان تهران وجود دارد که تأمین آب ۷۷ درصد روستاها تحت پوشش آبفای روستایی استان محقق و ما بقی آن نیز از طریق شوراها و  دهیاری ها پیگیری و تأمین می شود.

وی در خاتمه یادآور شد:طبق ارزیابی های انجام شده، در سال گذشته با ۴۳ درصد هدر رفت آب مواجه بودیم که این میزان آماری سنگین به شمار می رود که طبق چارچوب ها و دستور کار تعریف شده باید هر سال، یک درصد از مقدار هدر رفت مذکور کاهش یابد
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار