فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: امنیت مسافران و مهمانان نوروزی را با بکارگیری تمامی توان نیرویی و امکانات تامین خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۹۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 09 March 2016
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: امنیت مسافران و مهمانان نوروزی را با بکارگیری تمامی توان نیرویی و امکانات تامین خواهیم کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛سردار علی دولتی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: پلیس استان با ایجاد پاسگاه های سیار و گشت های سواره به ویژه در سطح اماکن تفریحی و اقامتی تمام توان خود را برای آرامش خاطر و برقراری نظم و امنیت برای مسافران و گردشگران نوروزی بکار خواهد گرفت و در این راستا از توان پلیس های افتخاری و نیروهای بسیج نیز در صورت نیاز استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی سال آینده ادامه خواهد یافت، افزود: از عموم مردم بویژه مسافران نوروزی انتظار داریم با توجه به کوهستانی بودن بخش های زیادی از مناطق این استان و دوطرفه بودن جاده ها ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی با آرامش خاطر حرکت کنند تا شاهد کمترین حادثه رانندگی در این ایام باشیم.
سردار دولتی تاکید کرد: پلیس در ایام نوروز با اخلال گران در نظام و امنیت عمومی به شدت برخورد می کند و این افراد پس از دستگیری تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس خواهند بود و خودروهای آنان نیز تا پایان نوروز 95 توقیف می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری خوب خبرنگاران رسانه های استان با پلیس در سال 94 گفت: اهالی رسانه به مصداق واقعی در مقابله با جنگ نرم دشمن در کنار پلیس بودند و پلیس را در اجرای ماموریت های محوله یاری رساندند.
رئیس پلیس استان ایلام یادآور شد: همکاری رسانه ها با پلیس به معنی مورد نقد قرار نگرفتن نیست چون ناجا همواره خود را پاسخگوی انتقادات و مشکلات دانسته است.
وی اضافه کرد: خبرنگاران رسانه های گروهی استان نیز به تبع مردم ولایت مدار ایلام دوشادوش پلیس در انجام ماموریت ها حضور داشته و در جهت آگاه سازی افکار عمومی نقش اساسی ایفا کرده اند.
فرمانده انتظامی ایلام سپس با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات هفتم اسفند افزود: مردم استان ایلام در این انتخابات با مشارکت 75 درصدی خود که 13 درصد بیش از میانگین کشوری بود، حماسه دیگری خلق کردند که در این میان رسانه ها در ترغیب و تشویق مردم به حضور در پای صندوق های رای نقش تعیین کننده ای داشتند.
دولتی با اشاره به وقوع برخی از مشکلات در جریان برگزاری انتخابات در یکی از شهرستان های استان گفت: طرفداران یکی از نامزدها پیش از پایان رای گیری و اعلام نتایج خود را به عنوان پیروز معرفی کردند ولی پس از اعلام نتایج مشکلاتی را ایجاد کردند که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد تعدادی از معترضان حتی در رای گیری شرکت نکرده بودند.
وی ادامه داد: بنده شخصا در شهرستان مربوطه حضور یافته و با بیان چگونگی فرآیند رای گیری و دعوت مردم به آرامش توانستیم نظم را به شهر برگردانده و این موضوع نیز خاتمه یابد.
فرمانده انتظامی ایلام تاکید کرد: فرآیند برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه ای است که با نظارت کامل هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان امکان کوچکترین شائبه و تخلفی وجود ندارد و این موضوع در طول اجرای انتخابات در پس از انقلاب به اثبات رسیده است.
سردار دولتی ابراز امیدواری کرد در سایه همکاری نامزدها و هواداران آنها و رعایت قوانین و مقررات از سوی تمامی افراد مرحله دوم انتخابات در این استان نیز در کمال آرامش و امنیت برگزار شود و شاهد حضور افرادی به عنوان نماینده استان در مجلس شورای اسلامی باشیم که ضمن اعتقاد قلبی به آرمان ها و اهداف والای نظام و انقلاب در راستای رفع مشکلات و نارسایی های واقعی مردم گام بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تنها استان هایی که کوچکترین حادثه ایی در این روز در آنها رخ نداد، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد بودند که تحقق این امر در سایه همراهی و همکاری مردم با پلیس حاصل شد و امیدواریم امسال نیز هیچگونه حادثه ناگواری در سایه همراهی خانواده ها و حضور به موقع پلیس رخ ندهد.
دولتی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه در سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده های ارتباطی استان ایلام هفت درصد کاهش یافت ولی تعداد افراد فوت شده در این حوادث یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که این موضوع نگران کننده است.
فرمانده انتظامی ایلام همچنین از کاهش سه درصدی در مجموع سرقت ها در استان طی سال 94 خبر داد و گفت: طی سال جاری شاهد کاهش 75 درصدی سرقت مسلحانه، 15 درصدی سرقت به عنف، 12 درصدی سرقت منزل، 100 درصدی سرقت طلافروشی، 20 درصدی سرقت اتومبیل و هفت درصدی جیب بری بودیم ضمن اینکه در این مدت سرقت قطعات اتومبیل در استان سه درصد، سرقت موتورسیکلت هفت درصد و سرقت مغازه 39 درصد افزایش داشته است.
دولتی اضافه کرد: میزان خودکشی موفق در استان ایلام طی سال جاری 24 درصد، وقوع قتل 39 درصد، شرارت و زورگیری چهار درصد، مرگ مشکوک 9 درصد کاهش داشته در مقایسه با سال قبل و کشفیات مواد مخدر نیز 21 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی ایلام مهم ترین تخلفات روی داده در فضای مجازی استان را ایجاد مزاحمت های اینترنتی، برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی و انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برشمرد و افزود: 94 درصد جرائم رخ داده در این حوزه توسط پلیس فتای استان کشف شده است.
دولتی در پاسخ به سوالی در خصوص اسیدپاشی بر روی خودروها در شهر ایلام گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته عاملان این جرم به دلایل شخصی و اختلافات ملکی مبادرت به انجام این کار کرده بودند و هیچ گونه دلیل سیاسی و امنیتی در میان نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار