فرماندار اصفهان:
تابناک : فرماندار اصفهان با تاکید بر نظارت مستمر بر توزیع عادلانه آب و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، گفت: با آغاز سومین مرحله رهاسازی آب از سد زاینده رود برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان در سال زراعی جاری، آب ۲۱ فروردین ماه به مزارع کشاورزان خواهد رسید.
کد خبر: ۱۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 07 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، فرماندار اصفهان در جلسه کمیته پنج نفره آب و کشاورزی این شهرستان با اشاره به برنامه شورای هماهنگی آب درخصوص کشت پاییزه ۹۴-۹۳ کشاورزان شرق اصفهان، بیان داشت: با هماهنگی نظام صنفی کشاورزان تاکنون دو مرحله رهاسازی آب زاینده رود در آبان و اسفند سال گذشته انجام شده و سومین و آخرین مرحله رهاسازی آب زاینده رود به منظور تامین نیاز اراضی کشاورزی از ساعت ۱۲ یکشنبه شب آغاز شد و تا اوایل خرداد ادامه خواهد یافت.

فضل الله کفیل با تاکید بر نظارت مستمر بر توزیع عادلانه آب و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، افزود: کشاورزان همچون مراحل قبل با همراهی و همکاری با مسئولان آب منطقه ای تلاش کنند آب رهاشده عادلانه و براساس حقابه ها و برنامه تدوین شده توسط میراب و نظام صنفی کشاورزان توزیع و از برداشت ها و دخالت های غیرمجاز بعضی افراد جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی که در خشکسالی قرار داریم، کشاورزان باید با استفاده از روش های صحیح آبیاری و اصلاح انهار بیشترین بهره وری را از آب رها شده داشته باشند.

فرماندار اصفهان نوسانات آب رها شده را یکی از مشکلات مطرح شده از سوی کشاورزان در دو مرحله گذشته عنوان کرد و از مسئولان آب منطقه ای خواست با برنامه ریزی مناسب و نظارت مستمر بر توزیع آب پیش بینی شده، تلاش کنند که کشاورزان به صورت متعادل و با کمترین مشکل به آبیاری مزارع خود بپردازند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار