استاد برجسته و پدر علم مشاوره ایران گفت: نوآوری و نظریه پردازی امری بسیار مهم برای ارتقا دانش مشاوره در کشور است.
کد خبر: ۱۹۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 10 March 2016
استاد برجسته و پدر علم مشاوره ایران گفت: نوآوری و نظریه پردازی امری بسیار مهم برای ارتقا دانش مشاوره در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله شفیع آبادی در سمینار تخصصی «مشاوره، پیشگیری و درمان» که پیش از ظهر امروز پنجشنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این چنین همایش ها و سمینارهایی در ارتقا دانش مشاوران بسیار مفید است.

این استاد برجسته مشاوره ارائه طرح های نو در زمینه مشاوره با محوریت دانشگاه ها را امری لازم در کشور دانست و افزود: با جدیت اعتقاد دارم که دانشجویان ایرانی از سایر کشورهای مدعی در دانش مشاوره چیزی کم ندارند و باید نظریه پردازی و خلق ایده های جدید نگاه ما در مشاوره باشد.

شفیع آبادی با تاکید بر لزوم توجه و محور قراردادن دانشگاه ها برای ارتقا دانش مشاوره تصریح کرد: می توان مکتب و قالب تئوری دیگر کشورها را گرفت اما حرف خود را نیز عنوان کنیم.

وی برنامه ریزی را امری مهم برای مشاوران دانست و گفت: یکی از مهمترین مباحث موجود بحث استقلال رشته مشاوره از روانشناسی است و معتقدم که ادغام این دو رشته دیدگاه علمی ندارد چراکه مشاوره رشته ای مستقل است و هیچکدام از این دو رشته مانع کار دیگری نیست.

شفیع آبادی اضافه کرد:  رشته روانشناسی بیشتر مبانی نظری را در خود جای داده اما مشاوره به شکلی کاربردی در زمینه های رفتاری مطرح است و باید به گونه ای در کشور برنامه ریزی کرد تا مشاوران به صورت منطقی و معقول مشغول به کار شوند.

وی به طرح سلامت خانواده اشاره و آن را طرحی بسیار خوب در ارتقا سلامت جسمی خانواده ها دانست و بیان کرد: سلامتی افراد تنها محدود به جسم نیست و شایسته است تا طرح سلامت روانی خانواده ها نیز اجرا و از ظرفیت عظیم مشاوران استفاده شود.

شفیع آبادی بیان کرد: اگر  جمعیت بیش از ۷۰ میلیونی ایران را در نظر بگیریم این تعداد شامل ۱۴ میلیون خانواده و هر خانواده به طور متوسط ۵ نفر، لازم است تا برای هر ۱۰ خانواده یک مشاور اختصاص یابد که در نهایت امکان اشتغال برای ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار  مشاور و روانشناس فراهم می شود.

این استاد برجسته مشاوره در ادامه افزود: دنیای امروز دنیای رشته های تخصصی است و همه رشته ها به ریز تخصص ها تقسیم شده و در شورای برنامه ریزی هیچ عنادی با مشاوره نداریم.

شفیع آبادی با بیان اینکه مشاوره در فرهنگ کشور ریشه اسلامی و دینی دارد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات جامعه امروز ایران بیکاری است که خود عامل اصلی فساد شده و اگر معضل بیکاری برطرف شود به مراتب زندان ها ما زندانی کمتری خواهند داشت.

وی گفت: برنامه ریزی در جهت کارآفرینی  و نیز گردشگری به عنوان دو عامل اصلی کاهش بیکاری امری مهم بوده و تنها راه برطرف نمودن مشکل فساد، ایجاد اشتغال در جامعه است.

شفیع آبادی نوآوری در مشاوره را امری مهم دانست و تاکید کرد: مشاوران و دانشجویان قالب نظریه های کشورهای دیگر در امر مشاوره را بگیرند و محتوای فرهنگی ایجاد کنند.

گفتنی است؛ دکتر عبدالله شفیع آبادی نخستین فارغ التحصیل رشته مشاوره در کشور و از بنیانگذاران مشاوره است و چاپ بیش از ۱۲۶ مقاله در مجلات معتبر جهان، دبیری سمینارهای متعدد مشاوره، سردبیری مجلات معتبر علمی  بخشی از افتخارات این استاد برجسته مشاوره کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار