کد خبر: ۱۹۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 12 March 2016

استاندار البرز بر راه‌اندازی سامانه شناسایی نخبگان و فرهیختگان در استان البرز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با البرز پژوهان در استانداری گفت: استان البرز با فرهیختگان بسیاری که دارد لازم است تا نمادی از این افراد را در البرز تعیین کنیم، به همین منظور باید از کارشناسان و فرهیختگان در این زمینه کمک گرفته شود.

استاندار البرز ادامه داد: استان البرز مکان‌های تاریخی و افراد شاخصی را در خود جای داده است و با توجه به قدمت تاریخی و جغرافیایی که دارد می‌تواند به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور شناخته شود.

طهایی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مکان‌های تاریخی این استان تپه ازبکی است، گفت: این تپه تاریخی 6 هزار سال قدمت تاریخی دارد و به ثبت ملی و جهانی رسیده است و به عنوان یک ارزش برای استان و کشور محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وجود این مکان‌های تاریخی و گردشگری،‌ عاملی بسیار مهم برای رونق و توسعه صنعت گردشگری در این استان است، ‌افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که صنعت گردشگری در این استان با رونق و توسعه بیشتری همراه شود.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت بنیاد البرزشناسی نیز در حال شتاب است، بیان داشت: برای توسعه این بنیاد و تحقق اهداف مورد نظر شهرداری کرج اعتبار ویژه‌ای به مبلغ 160 میلیون ریال تصویب کرده است.

طهایی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که باید در این استان انجام شود نیز راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی نخبگان است تا از تجارب این افراد ارزشمند در ابعاد مختلف بهره ببریم.

وی وجود باغ لاله‌های گچسر را که به مدت یک ماه در این استان فعال می‌شود نیز عاملی بسیار مهم در جهت جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: این باغ نیز در اردیبهشت‌ماه راه‌اندازی می‌شود و دو میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

استاندار البرز گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان البرز و توانایی ایجاد چندین باغ لاله در نقاط مختلف البرز می‌توانیم از این ظرفیت علاوه بر توسعه اقتصادی در مسیر جذب بیشتر گردشگر نیز استفاده کنیم.

به گفته طهایی، ایجاد این فرصت‌ها می‌تواند برای شناساندن سیمای طبیعی استان و ایجاد اشتغال برای بیکاران بسیار مناسب باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار