معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: موافقت اصولی ایجاد یکهزار و 600 مگاوات نیروگاه بادی از طریق شرکت «سانا» سازمان انرژی های نو ایران در این منطقه صادر شده است.
کد خبر: ۱۹۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 12 March 2016
علی خلجی در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت برق منطقه ای این استان درصدد تامین زیرساخت های لازم برای مشارکت فعالانه بخش خصوصی در توسعه انرژی های پاک به ویژه نیروگاه های بادی است.
وی اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی نیروگاه های بادی هزینه های بالایی را می طلبد که منابع موجود پاسخگوی انجام پروژه های این بخش نیست.
خلجی افزود: شرایط کنونی حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور فراهم کرده است و در این میان ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه صنعت برق تحولاتی مهم را بوجود می آورد.
وی ابراز کرد: تحقق هدف گذاری وزارت نیرو مبنی بر اختصاص پنج هزار مگاوات ظرفیت تولیدی و یا نیروگاهی کشور به انرژی های پاک طی بازه زمانی پنج ساله چشم انداز بهتری را در این بخش فراهم می کند.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای استان زنجان، بازدهی بیشتر و مجانی بودن، تبدیل راحت باد به انرژی الکتریکی، در دسترس بودن و سازگاری با محیط زیست را از جمله مزایای ایجاد و راه اندازی نیروگاه های بادی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه های بادی در مناطق مستعد و دارای بهره مندی از انرژی بادی در کشور راه اندازی شده و با اقدامات انجام گرفته در شرکت برق منطقه ای استان نیز در زنجان و قزوین بالغ بر 60 مگاوات از این نوع انرژی پاک ایجاد شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار