نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده خلخال به اسالم نیاز به روکش کامل دارد و رفع مشکل این محور گردشگری نیازمند به توجه مسئولان دو استان اردبیل و گیلان است.
کد خبر: ۱۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 07 April 2015

به گزارش خبرگزاری فارس، جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در بازدید از جاده گردشگری خلخال به اسالم و بازدید از وضعیت ارتباطی این محور اظهار کرد: زیبایی بی‌نظیر این محور ارتباطی با وجود ییلاقات زیبا، آبشارهای روان و جاری، رودخانه‌های خروشان، مخمل زیبای جنگل‌ و تنوع آب و هوایی زیبا از مقصدهای گردشگری‌ مسافران از سراسر کشور است و با توجه به نزدیک شدن به فصل گردشگری باید اقداماتی از سوی دو استان اردبیل و گیلان برای مرمت و روکش مسیر آغاز شود.

وی گفت: انتقاد مسافران و مردم از این محور به جا و اصولی است و هر مسئولی در استان گیلان و اردبیل می‌تواند با صرف یک ساعت وقت خود این مسیر 70 کیلومتری را طی کرده و مشکلات این مسیر را از نزدیک ببیند.

این نماینده مجلس افزود: در ابتدای جاده اسالم به خلخال در خروجی از شهر اسالم به علت وضعیت مطلوب آب و هوا هیچ مشکلی در مسیر دیده نمی‌شود و زیبایی بی‌بدیل جنگل ادامه مسیر را می‌طلبد و در ادامه در خروج از جنگل و ییلاقات مسیر تا گردنه الماس مه شدید وجود دارد که هر راننده‌ای را با هر خودروی مجهزی‌ می‌رنجاند.

جعفری بنه خلخال بیان کرد: در حوزه خلخال در گردنه الماس نیاز اصلی این مسیر روشنایی است که در وضعیت مه شدید رانندگان را راهنمایی کند و آنان را از خطر سقوط در دره‌ها نجات دهد.

وی ادامه داد: بیشترین مسیر راه خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی گیلان قرار داشته و با اینکه بارها در جلسات مختلف مسئولان دو استان و شهرستان‌های همجوار خلخال، اسالم، پونل و رضوانشهر این مشکلات جاده مطرح شده و از سوی مسئولان نیز مصوبات امضا و ابلاغ شده ولی هنوز وضعیت این جاده بلاتکلیف مانده و وضعیت آسفالت آن هر روز بدتر از روز قبل می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 20 ییلاق، روستا و محله در مسیر جاده خلخال به اسالم قرار دارد و معاش و کسب مردم و تردد مسافران نیز از این مسیر است و این بی‌توجهی از سوی مسئولان استان گیلان قابل قبول نیست و باید با تعامل دو سویه این مشکل حل و این محور به لحاظ استراتژیکی و گردشگری و پل ارتباطی بین جنوب استان اردبیل و شمال و مرکز ایران به جاده‌ای مناسب با آسفالت مطلوب تبدیل شود.

جعفری بنه خلخال افزود: از اواسط بهار تا اواخر مهر میزان حضور مسافران در این محور به سقف میلیون‌ها نفر می‌رسد و یک جاده شریانی حساب می‌شود باید مسئولان دو شهرستان در تخصیص اعتبارات در سرفصل راه حتما این مسیر را مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: ما با تعامل مسئولان خلخال با همکاری فرمانداری شهرستان، اداره راه و شهرسازی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در خصوص حوزه استحفاظی برنامه‌ریزی لازم انجام و در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت تا محور خلخال به اسالم به یک وضعیت مطلوب درآید.

عضو فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان ارشد کشوری در حوزه راه و شهرسازی گفت: این مسیر 70 کیلومتری زیبا و در عین حال خطرناک و دلربا در سال‌های گذشته موجب شده تا افرادی از مردم خلخال و گیلان جان خود را از دست داده‌اند و در بعضی از مسیر لازم است که بازنگری شده و اقدامات ایمنی جاده‌ها با نصب گاردریل و سایر اقدامات ایمنی‌زا تامین شود.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: در مراجعات مردمی به دفتر بنده و در ملاقات‌های حضوری و بازدید از مناطق مختلف شهرستان بیان مشکل محور خلخال به اسالم یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم بوده و باید به این نظر مردم احترام گذاشت و پیگیر هم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در ادامه بازدید خود از محور زیبای گردشگری خلخال به پونل نیز بازدید کرد و ادامه داد: این محور در اولین قسمت خروجی از حوزه خلخال تا ییلاق زندانه نیاز به گالری ( تونل مصنوعی) و بهمن‌گیر دارد و در سال گذشته هفت تن از هموطنان در این جاده با سقوط در دره جان خود را از دست داده‌اند که این باید در سال جدید اولویت کاری مسئولان کشوری و استانی باشد و تنها به وظیفه مسئولان استانی هموار کردن جاده شمال استان اردبیل نیست و باید جنوب استان نیز از جاده‌‌های مناسب برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال در بازدید از جاده خلخال به فیروزآباد نیز خواستار همراهی بیشتر اداره کل راه و شهرسازی استان با مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال شد و گفت: پیگیری از سوی فرمانداری شهرستان در خصوص بهره‌برداری از این محور ادامه دارد و ما نیز به عنوان نماینده مردم تاکید داریم که این جاده هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در این بازدید همچنین با تقدیر از خبرگزاری فارس اردبیل در خصوص انعکاس سریع اخبار و رویدادهای شهرستان خلخال و بیان مشکلات و انتظارات مردمی گفت: در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام گرفته و اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها نیز تلاش وافر خود در کنار دولت و ملت انجام وظیفه کنند.

وی خبرگزاری فارس را یکی از بازوان اصلی رسانه کشور خواند و افزود: سریع‌ترین اطلاعات و اخبار جهان با سرعت و فراتر از سایرین در تیتر این خبرگزاری جهانی دیده می‌شود که جای بسی تقدیر دارد.

جعفری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خلخال در خصوص تغییر مسیر راه‌آهن اردبیل عنوان کرد: برای چندمین بار متوالی اعلام می‌کنم که تغییر مسیر انجام نخواهد شد و مسیر راه‌آهن به قوت خود در همان مسیر تعیین شده قبلی ادامه خواهد یافت و مسئولان استانی نیز تلاش کنند که توسعه همه‌جانبه‌ در تمام مناطق استان و شهرستان‌ها انجام گیرد و این‌گونه نباشد که منطقه‌ای در استان هم دارای گمرک، امکانات فرودگاهی، مناطق‌‌ آزاد تجاری، جاده‌های مناسب، سایت‌های تفرجگاهی و گردشگری و سایر باشد ولی در منطقه‌ای دیگر مانند جنوب استان هنوز یک کیلومتر راه اصلی برای مردم برای تردد نباشد که عدالت تاکید ائمه اطهار و معصومین است و حرکت در مسیر فرمایش ائمه اطهار و رعایت عدالت می‌تواند رضایت‌مندی در خدمات رسانی به مردم را به دنبال داشته باشد.

این نماینده مردم راه خلخال و فیروز را یک راه اصلی مناسب و مطلوب عنوان کرد و گفت: این مسیر 27 کیلومتری نیز شهرستان خلخال را از نزدیکترین مسیر به راه اردبیل سرچم اتصال خواهد داد.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار