هفته هنر انقلاب اسلامی از بیستم فروردین مصادف با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم در کشور و آذربایجان غربی آغاز شده و تا 26 فروردین ادامه دارد.
کد خبر: ۲۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 08 April 2015

علیرضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور هنرمندان در مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، اکران فیلم برای هنرمندان و کارکنان ادارات در سینما آزادی ارومیه، برگزاری گالری تولیدات حوزه هنری آذربایجان غربی، برگزاری همایش هنر انقلاب اسلامی و دیدار هنرمندان با استاندار آذربایجان غربی از برنامه های مهم تدارک دیده شده برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان هستند.

وی اظهار کرد: بیش از دو هزار هنرمند و کارمند ادارات استان برای شرکت در برنامه اکران فیلم در سینما آزادی دعوت شده اند که در این سینما، فیلم روباه در دو سئانس اکران می شود.

وی اضافه کرد: هنر - انقلاب و سید شهیدان اهل قلم، هنر - انقلاب - ایثار و شهادت، هنر - ولایت و رهبری، هنر - انقلاب - سینما و تئاتر، هنر - انقلاب و ادبیات، هنر - انقلاب - مقاومت و بیداری اسلامی و هنر - انقلاب و ادبیات پایداری عناوین روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری هستند.

وی ادامه داد: امسال همایش هنر انقلاب اسلامی در سه شهرستان ارومیه، خوی و میاندوآب برگزار می شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی همچنین از برگزاری کارگاه تخصصی هنر انقلاب اسلامی در 26 فروردین خبر داد و افزود: این کارگاه با حضور حسن بنیانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

20 فروردین، سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی است که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب ثبت شده و همه ساله با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری یاد و خاطره شهید آوینی و دلاوریهای رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشته می شود.

شهید سید مرتضی آوینی روز بیستم فروردین 72 در زمان انجام مقدمات فیلم مستند شهری در آسمان، بر اثر انفجار مین باقی مانده از جنگ تحمیلی در منطقه فکه به شهادت رسید.

روایت فتح، مهمترین و مشهورترین مستند ساخته شده توسط شهید سید مرتضی آوینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار