معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: رکورد جدید سفر به جزیره کیش در ایام تعطیلات نوروز 1395 از سوی گردشگران داخلی و خارجی با حضور 220 هزار نفر در این جزیره به ثبت رسید که افزایش کم نظیری را نشان می دهد.
کد خبر: ۲۰۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 04 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ناامنی در کشور ترکیه و کنسل شدن بسیاری از تورهای سفر به ترکیه در ایام نوروز و تمایل گسترده مردم کشورمان برای سفر به کیش در ایام نوروز سبب شد تا کیش در این ایام شاهد موج وسیعی از مسافران باشد.

در ایام نوروز اعلام شد که همه مراکز اقامتی و هتل های جزیره کیش نیز پر شده اند و شمار بالای مسافران برای بسیاری از هتلداران بی سابقه بوده است.

محمد محب‌خدایی در این باره اظهار داشت: از تاریخ 25 اسفند 94 تا 14 فروردین ماه 95 بیش از 220 هزار گردشگر خارجی و داخلی از مسیرهای هوایی و دریایی، جزیره زیبای کیش را برای سفرشان در تعطیلات نوروز انتخاب کردند.

وی افزود: سفر سیاحتی و تفریحی این تعداد گردشگران از اقصی نقاط کشورمان و خارج از کشور به جزیره زیبای کیش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برابر با آمارهای موجود طی 12 روز ایام نوروز 77 هزار و 860 مسافر با 15 هزار و 84 خودرو از بنادر لنگه، چارک و آفتاب به جزیره کیش سفر کردند.

محب‌خدایی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش به منظور رفاه حال گردشگران 23 لندینگ‌کرافت از بندر چارک و سه لندینگ‌کرافت از بندر آفتاب برای ارائه خدمات به گردشگرانی که با خودروی شخصی و از مسیر دریا به کیش سفر کردند، در نظر گرفته بود و همچنین 10 شناور مسافربری با ظرفیت پذیرش یک‌هزار و 800 گردشگر، روزانه مسافران دریایی را به صورت رفت و برگشت از بنادر لنگه، چارک و آفتاب به کیش انتقال می‌دادند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: امسال رشد 17 درصدی مسافران هوایی کیش در ایام نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را به ثبت رساندیم و تعداد پروازهای ورودی به فرودگاه بین‌المللی کیش در این مدت نیز نسبت به زمان مشابه سال 94 هم 14 درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به اشغال 100 درصدی ظرفیت هتل‌های کیش در ایام نوروز گفت: به دلیل ناامنی‌های موجود در منطقه خاورمیانه، گردشگران ترجیح دادند که به جای سفر به خارج از کشور، به کیش سفر کنند که در این رابطه 51 هتل جزیره با ظرفیت 5 هزار و 200 اتاق و 13 هزار و 300 تخت، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بودند.

جزیره زیبای کیش با دارا بودن جاذبه‌های توریستی، سواحل لاجوردی و ماسه‌های طلایی با مساحت 91 کیلومتر مربع سالانه پذیرای یک میلیون و 800 هزار گردشگر از داخل و خارج از کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار