به عنوان شروعی برای تعامل صنعت و دانشگاه ، دانشگاه ایلام وشرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی منطقه تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
کد خبر: ۲۰۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 05 April 2016

به عنوان شروعی برای تعامل صنعت و دانشگاه ، دانشگاه ایلام وشرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی منطقه تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.


به گزارش تابناک ایلام و براساس گزارش اعلام شده روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه ایلام ،این تفاهم نامه پایان فعالیت جزیره ای و بدون ارتباط و اتصال بخش صنعت و حوزه دانشگاهی را به عنوان یک معضل دوجانبه هدف قرار داده است.
در نشستی که روز سه شنبه با حضور مدیران دانشگاه ایلام وشرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی منطقه ایلام برگزار شد هدف این تفاهم نامه سه ساله تقویت و توسعه همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، فنی و توسعه فناوری های نوین و مورد نیاز شرکت و استفاده بهینه از توانایی های دو طرف در جهت اجرای طرح های کاربردی مورد نیاز استان عنوان شد.
بهره مندی طرفین از امکانات همدیگر از قیبل توان فکری، تجربی، پژوهشی کارگاهی و آموزشی، ارائه خدمات مشاوره ای مرتبط با نوع فعالیت های طرفین، مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی و فناوری شرکت، برگزاری نشست های مشترک و تبادل اطلاعات، همکاری در زمینه فناوری و اطلاعات و حمایت از طرح های فناورانه و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با فعالیت های شرکت از از دیگر محورها و موضوع های تفاهم نامه دانشگاه ایلام و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام است.
مدیر شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی منطقه ایلام در این نشست با تاکید بر لزوم تربیت نیروهای متخصص بومی امضای این تفاهم نامه را در هفته اول کاری سال جدید نشانه ای مبارک از تحقق و تاثیر نتایج ان ذکر کرد.
علی اصغر چاغروندی گفت: مسوولیت مدیران وکارشناسان بومی برای توسعه صنعت و فعلیت بخشیدن به ظرفیت های توسعه استان ایلام در حوزه نفت وگاز فراتر از مسوولیت اداری و باید به عنوان یک تعهد و مسوولیت اجتماعی وهویتی تلقی شود.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های خدادادی در حوزه نفت و گاز است که به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه ای بتواند کمبودهای جامعه علمی و صنعتی استان را برطرف و زمینه ارتقا بهره وری از منابع نفت وگاز استان را ایجاد کند.
وی بایاد اوری اینکه ایلام از حیث ذخایر شناخته شده نفتی و گاز دومین استان کشوراست اضافه کرد: کمبودها و وابستگی هایی در این حوزه وجود دارد که باید از طریق همکاری صنعت و دانشگاه برطرف شوند و البته نیازهای وزارت نفت در قالب طرح ها و پژوهش ها گردآوری شده که باید دانشگاه در اجرای آنها همراهی کند.
رئیس دانشگاه ایلام نیز درنشست انعقاد این تفاهم نامه همکاری گفت: ایجاد تعامل با حوزه نفت و گاز استان به عنوان زمینه ای بسیار مناسب برای گسترش همکاری های صنعت با محققان در دستور کار دانشگاه ایلام قرار دارد.
محمد علی اکبری تصریح کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت برای انها مقوله ای شعاری نیست و به عنوان یک رویکرد ضروری ساز و کار اجرایی ان را پی ریزی کرده اند.
وی با بیان اینکه در حوزه نفت و گاز استان گشایش های خوبی صورت گرفته و یکی از ماموریت های دانشگاه ایلام توجه به حوزه نفت و گاز استان است گفت: برای گسترش ارتباط دانشگاه با حوزه نفت و گاز از نظرات صاحبنظران استفاده خواهیم کرد.
علی اکبری تاکید کرد: از حضور کارکنان، مسئولان و صاحبنظران حوزه نفت و گاز در دانشگاه و همکاری متخصصان دانشگاهی رشته های مختلف با آنان استقبال می کنیم.
وی با بیان اینکه آمادگی داریم در حوزه مرکز رشد که هدف اصلی آن کارآفرینی و ارتباط با جامعه است نیز کمک کار صنعت باشیم، عنوان کرد: دانشگاه ایلام را از نظر آزمایشگاهی و کارگاهی به جایی خواهیم رساند که زبانزد باشد اما تا تکمیل زنجیره کاری آن را افتتاح نمی کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: در تلاش هستیم برای سال آینده رشته نفت را در دانشگاه ایلام راه اندازی کنیم و برای اولین بار است که اول آزمایشگاه ها را ایجاد کرده ایم بعد به دنبال جذب رشته هستیم.
حسین مهدی زاده با بیان اینکه آزمایشگاه های این دانشگاه صرفا آموزشی نبوده بلکه پژوهشی نیز هستند تاکید کرد: اعضای هیات علمی این دانشگاه در رشته ها و دانشکده های مختلف صاحب اثر هستند و در سال های آینده در سطح کشور مطرح می شوند به طور نمونه در حوزه نانو دارای متخصصینی هست که دارای توانمندی بالایی هستند.
وی ادامه داد: در حوزه معاونت آموزشی آمادگی کامل داریم که برای توانمندی نیروهای شرکت پالایش نفت دوره های ضمن خدمت را برگزار کنیم و البته نباید فراموش کرد که دانشگاه ایلام در پروژه های تحقیقاتی نگاه همکاری دارد به عبارتی ما به دنبال این نیستیم که از دستگاهی پولی بگیریم بلکه به دنبال توسعه و حل مشکلات استان هستیم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار