معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران از صدور حكم قطعي تخريب هتل ساخته شده در حريم رودخانه جاجرود توسط كميسيون ماده 99 استانداري خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 06 April 2016
حسن كريمي روز چهارشنبه افزود: مالك براساس حق قانوني خود نسبت به صدور اين حكم به ديوان عدالت اداري شكايت كرده است.

وي تصريح كرد: كميسيون ماده 99 به منظور جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در خارج از حريم مصوب شهرها با حضور نمايندگاني از وزارت كشور، قوه قضائيه و وزارت مسكن و شهرسازي در استانداري ها تشكيل مي شود.

كريمي با اشاره به اينكه آرا صادرشده از سوي اين كميسيون قطعي است گفت: اين آرا در صورت نقض يا مخالفت با قوانين در ديوان عدالت اداري قابل پي گيري و اعتراض است.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تهران تاكيد كرد: منتظر اعلام حكم ديوان عدالت اداري در اين ارتباط هستيم و اين حكم هم براي استانداري و هم براي مالك لازم اجرا است.

پيشتر خسرو ارتقايي مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران نيز به ايرنا گفته بود كه وزارت نيرو خواستار تخريب هتل حريم رودخانه جاجرود است زيرا در حريم كيفي رودخانه ساخته شده است.
وي تصريح كرد: پرونده اين هتل از حيطه كار وزارت نيرو خارج شده و در مراجع ذيصلاح قضايي، ديوان عدالت اداري و استانداري تهران در دست پيگيري است.

اين مسئول تاكيد كرد كه شركت آب منطقه اي تهران هيچ گاه حتي در حد يك كلمه با ساختمان سازي در حريم رودخانه جاجرود موافقت نكرده و همواره مخالف اين موضوع بوده است.

در منطقه زردبند استان تهران و در مجاورت رودخانه جاجرود، هتلي ساخته شده كه تنها مجوز ساخت يك هتل ‌رستوران در دو بلوك هفت و سه طبقه داشته اما پس از دريافت پروانه مربوطه، اين مجموعه شروع به ساختمان سازي غيرقانوني كرد و بلوك هفت طبقه را به 13 طبقه و بلوك سه طبقه را به پنج طبقه تبديل كرد.

اين هتل نه تنها حريم رودخانه جاجرود را تصرف كرده بلكه به دليل نداشتن تاسيسات لازم، فاضلاب خام اين هتل پس از افتتاح در رودخانه جاجرود تخليه خواهد شد، آب رودخانه مزبور نيز به ذخاير سد لتيان مي ريزد كه يكي از پنج سد اصلي تامين آب آشاميدني استان تهران است.

* ماجراي تمديد غيرقانوني رتبه بندي شركت پيمانكاري با جعل امضا معاون استاندار
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران همچنين از جعل امضا خود توسط يك شركت براي تمديد صلاحيت رتبه بندي پيمانكاري خود خبر داد و گفت: اين شركت براي تمديد صلاحيت رتبه بندي پيمانكاري خود امضا من را جعل كرده بود در حالي كه اين اختيار چندماهي است به سازمان هاي مديريت و برنامه ريزي استاني داده شده است.

وي گفت: اين شركت با انجام اين تخلف قصد حضور در مناقصه پيمانكاري در يكي از استان هاي كشور را داشت كه با پيگيري انجام شده از آن جلوگيري شد.

كريمي افزود: پروانه صلاحيت پيمانكاري اين شركت باطل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار