رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کهگیلویه گفت: روند ثبت نام کارت ملی هوشمند در شهرستان کهگیلویه تسریع می‌یابد.
کد خبر: ۲۰۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 07 April 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، عیسی جوادی در حاشیه افتتاح دو دفتر پیشخوان خدمات دولت در شهر دهدشت، اظهار داشت: اداره ثبت احوال در تولید آمار دقیق و به روز در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ماموریتی حساس، ظریف و مهم بر عهده دارد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه انجام این ماموریت باید طوری باشد که به هویت و تابعیت مردم خدشه‌ای وارد نشود، تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به 10 هزار شناسنامه مکانیزه و 15 هزار و 212 کارت ملی هوشمند صادر شد.

وی کارت هوشمند را وسیله‌ای مطمئن در فضای سایبری جهت تشخیص هویت شهروندان و استفاده در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: هداف از صادر کردن کارت ملی هوشمند ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، افزایش بهره‌وری، حداقل کردن امکان جعل هویت و افزایش توان کشور برای مدیریت بحران است.

جوادی عنوان کرد: کارت ملی هوشمند در مواردی مانند شناسایی افراد به صورت الکترونیکی، امضای دیجیتال در فضای سایبری، ساماندهی و پرداخت یارانه‌ها، کارت سلامت، خدمات شهروندی، کارت بانکی، کارت بیمه و مراکز تحصیلی و دانشگاه کاربرد اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه جهت دسترسی بهتر مردم به خدمات سجلی ازجمله ثبت نام کارت ملی هوشمند این کار در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود، بیان کرد: با افتتاح این دو دفتر مجموع دفاتر پیش خوان دولت در شهر دهدشت به 8 دفتر رسید و تا پایان امسال 2 دفتر دیگر در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار