امام جمعه بابل
امام جمعه بابل با اشاره به ماندن تحریم‌های ضدایرانی پس از برجام گفت: توافق هسته‌ای تنها به کاغذ پاره‌ای تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۰۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 08 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به توجه اسلام به فرهنگ شهادت، اظهار کرد: جامعه ما برای ایستادگی در مقابل دشمنان و تهدیدهای آنان نیازمند ترویج و تبیین فرهنگ شهادت است و فرهنگ شهادت، جامعه را در مقابل دشمنان و نشر فرهنگ بیگانه بیمه می‌کند.

امام جمعه بابل با اشاره به حلول ماه رجب از این ماه به عنوان ماه برکت الهی نام برد و افزود: ماه رجب ماه برکت‌ریزان الهی بر امت است لذا این فرصت ارزشمند را باید قدر دانست. 

روحانی با تاکید بر انجام اعمال ویژه شب و روز اول ماه رجب، خاطرنشان کرد: باید لحظه لحظه ماه رجب و لحظات معنوی این ماه پربرکت را با دعا، نماز و روزه‌های مستحبی قدر دانست.

این مسئول با اشاره به اینکه انسان برای بهره‌مندی از الطاف الهی ماه رجب تنها باید ظرف وجودی خود را به سمت این برکات گیرد، ادامه داد: اولیای الهی قبل از فرا رسیدن ماه رجب آن را یادآور می‌شدند و همدیگر را به خاطر رسیدن این ماه بشارت می‌دادند.

امام جمعه بابل با تبریک میلاد با سعادت امام باقر(ع)، اضافه کرد: امام باقر(ع) در زمان حیات نورانی خود سفره علمی گسترده‌ای را از معارف اسلامی گشود و امروز جهان اسلام هر چه دارد از ذخایر علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضروریات امروز ما توجه به علم در ادامه مسیر علمی امامان معصوم برای شکوفایی جامعه اسلامی است، گفت: به برکات علمی امام باقر(ع) در نشر حقایق و معارف دین اسلام، امروز غنی و بی‌نیاز هستیم و کتاب‌های حدیث مملو از روایات ارزشمند و گهربار از امام باقر(ع) است.

روحانی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری برای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با کمال تأسف دولت یازدهم آن‌چنان برای اجرای اقتصاد مقاومتی اقدامی عملی نشان نداد و برخلاف شعارهای داده شده باید اقدام علمی و جهادی صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه باید بسیج عمومی برای اقتصاد مقاومتی در جامعه انجام شود، اظهار کرد: یکی از روش‌های تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از اسراف در جامعه است. 

وی ادامه داد: جامعه ایران در بسیاری از امور زیاده‌روی می‌کند و یکی از روش‌های عمل کردن به اقتصاد مقاومتی جلوگیری از اسراف است.

روحانی اسراف‌ زیاد را در کشور سبب خسارت‌های سنگین به سرمایه ملی برشمرد و تصریح کرد: اگر دور‌ریزی‌ها کاهش پیدا کند، اقتصاد ما پویاتر و بخش عمده‌ای از سرمایه‌ها به جای هدرروی، به جامعه بر می‌گردد.

وی با اشاره به برجا ماندن تحریم‌های ضدایرانی پس از برجام، خاطرنشان کرد: بدعهدی آمریکایی‌ها در چند مدت اخیر پیش‌بینی هوشمندانه مقام معظم رهبری درباره عدم پایبندی آمریکایی‌ها را نشان داد.

روحانی با اشاره به عدم تحقق مفاد توافق نامه هسته‌ای توسط غرب، ادامه داد: ما با دست گشاده بیش از توافق و تعهد هسته‌ای، در بخش محدودسازی هسته‌ای خود اقدام کردیم اما غرب از ساده‌ترین تعهد خود یعنی مبادلات بانکی امتناع کرد.

وی اضافه کرد: آنچه که به دست آوردیم امروز تنها به کاغذ پاره‌ای تبدیل شده و به جای عمل شدن روی کاغذ مانده است.

امام جمعه بابل با گرامیداشت سالروز ارتحال نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: آیت‌الله روحانی به تعبیر مقام معظم رهبری مشعل فروزان خطه شمال کشور بود و فقدان آن عالم ربانی در جامعه روحانیت احساس می‌شود.

روحانی گفت: هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله روحانی با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی در 23 اردیبهشت امسال همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار