سرهنگ احمد رستمی با بیان اینکه استانداردهایی که برای سوخت امروزه وجود دارد، در زمان تحریمها پیشبینی شده بود، گفت: به نظر میرسد باید در این زمینه تجدیدنظری انجام شود و سطح استانداردها را ارتقاء دهیم.
وی با بیان اینکه توزیع سوخت با استاندارد فعلی تنها در کلانشهرها کافی نیست، ادامه داد: برخی خودروها در حاشیه شهرها سوختگیری کرده و وارد شهر میشوند که این سوختها نیز آلایندگی را افزایش میدهند.
معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه باید کیفیت سوخت ارتقاء یابد، اظهار کرد: در بحث موتورسیکلتهای کاربراتوری نیز باید تغییراتی رخ دهد. امروزه عمده موتورسیکلتهایی که در کشور تولید میشود کاربراتوری بوده و این موتورسیکلتها چند برابر موتورسیکلتها آلایندگی دارند.
رستمی با اشاره به شمارهگذاری بیش از 10 میلیون موتورسیکلت در کشور گفت: 50 درصد این موتورسیکلتها نیز فرسوده است و باید جایگزین شود.
وی با بیان اینکه از حالا باید به فکر معضل آلودگی هوا در نیمه دوم سال باشیم، خاطرنشان کرد: معاینه فنی خودروها نیز در برخی مراکز تاثیرگذار نیست و پلیس بارها انتقاد خود را در این زمینه بیان کرده است.
معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا پلیس راهور خودروهای هیبریدی را شمارهگذاری میکند یا خیر؟ گفت: شمارهگذاریها براساس مصوبه سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست انجام شده و ما طبق قانون خودروهای هیبریدی را شمارهگذاری میکنیم.