فرماندار کلاردشت:
فرماندار کلاردشت خواهان الحاق بخش مرزن آباد، مراتع مالی مازیچال و حاشیه آزادراه تهران – شمال به این شهرستان تازه تاسیس شد.
کد خبر: ۲۰۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 09 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، ایوب صالحی در جلسه شورای اداری کلاردشت افزود: در دولت گذشته در تقسیمات کشوری کلاردشت به‌عنوان شهرستان معرفی شد اما به دلیل اینکه توجه زیادی به این امر نشد و دولت ناکارآمد بود این منطقه با یک بخش به شهرستان ارتقاء یافت و بخش مرزن‌آباد از کلاردشت جدا و زیرمجموعه چالوس شد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که طی تقسیمات کشوری باید شهرستان با دو بخش معرفی شود، حال با توجه به اینکه بخش مرزن‌آباد ازنظر فرهنگ، زبان به کلاردشت نزدیک است و به‌عنوان تکه‌ای از این منطقه معروف است باید توجه داشت در حوزه تقسیمات کشوری به کلاردشت بازگردد، زیرا اگر چالوس تک بخشه شود می‌توان با الحاق بخش هچیرود به آن دو بخش شود اما در کلاردشت ما واقعاً مشکل‌داریم.

فرماندار کلاردشت عنوان کرد: منطقه‌ای که از قدیم جز کلاردشت بود از کلاردشت انتزاع یافته است و ما خواهان این هستیم که مرزن‌آباد به کلاردشت بازگردد.

وی همچنین در مورد مراتع مازیچال که کد آبادی گرفته است و دو دوره است که به‌صورت سوری در انتخابات صندوق رأی به آنجا برده می‌شود بیان داشت: مازیچال از مراتع کلاردشت است که در شش ماه از سال به دلیل بارش برف و سردی هوا جنبنده‌ای در آنجا زندگی نمی‌کنند، این در حالی است که به این مرتع کد آبادی داده‌اند و یکی از طبیعت‌های بکر ایران در حال نابودی است.

صالحی افزود: مازیچال باید برای آیندگان محفوظ بماند و الحاق مازیچال به شهرستان عباس‌آباد با توجه به اینکه راه ارتباطی‌اش از کلاردشت است و ازنظر مسافت نیز به شهرستان کلاردشت بسیار نزدیک است باعث شده تا در راستای مدیریتی در این بخش مشکلاتی داشته باشیم.

فرماندار کلاردشت با اشاره به اینکه بعد از ارتقای کلاردشت به شهرستان هسته‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای استقرار ادارات وظیفه‌دارند عنوان کرد: اگرچه به شهرستان ارتقاءیافته‌ایم اما هنوز بعد از سه سال خیلی از ادارات ما مستقر نشده‌اند یا اگر هم استقراریافته‌اند به دلیل مجهز نبودن و مشکلات عدیده با معضلات فراوانی روبرو هستند.

صالحی برگشت روستای کلنو و پیگیری در راستای ابطال کد روستای مرتع مازیچال و بازگشت آن‌ها به کلاردشت را بسیار مهم دانست.

نماینده عالی دولت در کلاردشت به فرش کلاردشت اشاره کرد و افزود: فرش دستبافت کلاردشت که در سراسر جهان معروف است و مازندران را با این صنعت می‌شناسند مدت‌هاست که مورد بی‌توجهی قرارگرفته است، به همین دلیل احیای این صنعت مهم و برپایی بازار دائمی برای فرش دستبافت کلاردشت در برنامه‌های ما قرار دارد.

ایوب صالحی افزود: باید ما برای خراب کردن نیامده‌ایم بلکه برای عمران و آبادی آمده‌ایم و جذب سرمایه‌گذار یکی از راه‌های رونق و شکوفایی کلاردشت است که ابتدا باید مؤلفه‌ها و پتانسیل‌های منطقه را شناسایی کنیم و با ارائه طرح و فضای امن و بسترسازی مناسب به ماندگاری آن‌ها کمک کنیم.

صالحی در رابطه با شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان کلاردشت که با مشارکت مردمی و جمعی از خیرین به‌تازگی فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده است گفت: متأسفانه هکتارها از اراضی ملی کلاردشت به بهانه‌های مختلف به نهادهای دولتی ازجمله بابت هزینه ساخت آزادراه تهران - شمال داده‌شده که در سال ۹۲ برخی از این اسناد ابطال شد و ما پیگیر آن خواهیم بود که مابقی این اراضی نیز به مردم کلاردشت بازگردد به همین دلیل با تأسیس این شرکت تعاونی می‌توان به‌راحتی این اراضی را طبق قانون برای استفاده عموم و در راستای شکوفایی منطقه برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه سریع‌الوصول به نفع کلاردشت و مردم آن باز پس گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار