مدیرکل خبر داد:
مدیرکل گمرکات استان مرکزی از کاهش 25 درصدی ارزش صادرات استان در 10 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این آمار با احتساب صادرات نفت سفید و نفت گاز برآورد شده است.
کد خبر: ۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 01 February 2015

مهدی میراشرفی ارزش صادرات صورت گرفته در این مدت را بیش از 15 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ارزی این میزان صادرات 579 میلیون و 994 هزار و 811 دلار برآورد شده است.

وی همچنین از کاهش 18 درصدی صدور اظهارنامه‌ در این بخش خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 9 هزار و 902 فقره اظهارنامه صادراتی در گمرکات استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان این مطلب که در حوزه وزن اقلام صادراتی نیز با کاهش 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده‌ایم، افزود: در مدت زمان یاد شده 543 میلیون و 409 هزار و 520 کیلوگرم کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است.

میراشرفی در پایان خاطرنشان کرد: از کل آمار ارائه شده در زمینه صادرات، هفت هزار و 61 فقره اظهارنامه به وزن بیش از 212 میلیون کیلوگرم و ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال مربوط به عملکرد گمرک ساوه است.

به گفته‌ی وی مقصد صادرات صورت گرفته 22 کشور جهان از جمله افغانستان، آذربایجان، مصر، هند، ترکیه، ترکمنستان، فدراسیون روسیه، پاکستان عراق، گرجستان، ارمنستان، سوریه، فرانسه، ایتالیا و رومانی بوده است و عمده کالاهای صادره عبارتند از ماهیان زنده زینتی و لوازم آکواریوم، انواع گل آپارتمانی، گاز سی فورکات، دکل انتقال نیرو، شمش روی، انواع شیشه و آینه، سیلندر خالی، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، نواع محصولات شیمیایی، کاشی و سرامیک، انواع عایق‌های حرارتی و رطوبتی، کشمش، سنگ ساختمانی کار شده، انواع لوله، کود شیمیایی، رنگ صنعتی، سیمان، عسل، کمباین و ...

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار