مدیر كل امور عشایری ایلام به همه عشایر كوچرو این استان برای مقابله با سیلاب هشدار داد و از آنان خواست ضمن داشتن آمادگی برای مقابله با حوادث، از حضور در مناطق مستعد سیل و حاشیه رودخانه ها در هنگام كوچ خودداری كنند.
کد خبر: ۲۱۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 13 April 2016
 مدیر كل امور عشایری ایلام به همه عشایر كوچرو این استان برای مقابله با سیلاب هشدار داد و از آنان خواست ضمن داشتن آمادگی برای مقابله با حوادث، از حضور در مناطق مستعد سیل و حاشیه رودخانه ها در هنگام كوچ خودداری كنند.

به گزارش تابناک ایلام،"علی سلیمی "روز چهارشنبه درخصوص این خبراظهار كرد: با توجه به تداوم بارش های سیلابی و رگباری در هفته جاری همه عشایر كوچرو استان می خواهیم از اتراق یا حركت در حاشیه رودخانه ها به علت احتمال طغیان این روان آب ها و همچنین حضور در ارتفاعات اجتناب كنند.
وی با بیان اینكه همه راه های عشایری استان ایلام هم اكنون باز است، یادآور شد: ابنیه عشایری همچون پل ها و راه های دسترسی از استحكام لازم و مناسب برخوردار نیست لذا عشایر در صورت حضور در اماكن غیر مطمئن آمادگی مقابله با حوادث را داشته باشند.

سلیمی تاكید كرد: همه مسیرهای ایل رو كه محل تردد و عبور و مرور ایلات و عشایر كوچرو این استان است شناسایی شده و مسئولان این اداره كل و اعضای شورای بحران استان از محل اتراق و حركت آنان آگاهی دارند تا در صورت نیاز خدمات رسانی كنند.

وی گفت: از روزهای قبل هشدارها و آگاهی های لازم از طریق پیام كوتاه به تلفن های همراه عشایر استان در خصوص وقوع سیل داده شده ضمن اینكه همه مسئولان و نیروهای این اداره كل در مركز و سایر نقاط استان در حالت آماده باش كامل و شبانه روزی هستند و ستاد بحران نیز تشكیل شده است.
كوچ بهاره عشایر از مناطق قشلاقی استان ایلام به سمت ییلاق از اواسط فروردین ماه جاری آغاز شده و تا اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
در طی بروز سیل اوایل آبان ماه سال گذشته 65 میلیون ریال خسارت به عشایر استان ایلام و ابنیه و راه های عشایری وارد شد و در این واقعه حدود یك هزار راس از احشام عشایر نیز تلف شد.
9 هزار و 736 خانوار عشایری با جمعیتی معادل 60 هزار نفر متشكل از 12 ایل و 32 طایفه مستقل در مناطق مختلف این استان زندگی می كنند كه 11 درصد جمعیت كل استان را تشكیل می دهند. 
یك میلیون و 400 هزار راس دام سبك و سنگین معادل 71 درصد جمعیت دامی استان در اختیار جامعه عشایری است.
بر اساس اعلام هواشناسی، سامانه بارشی از روز یكشنبه وارد آسمان استان ایلام شده و به تناوب بارندگی های آن تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد براساس این پیش بینی ها اوج بارش ها مربوط به روزهای پایانی هفته است بنابراین احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف این استان دور از انتظار نیست. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار