مسئول کمیته فنی سی و یکمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان:
مسئول کمیته فنی سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه‌ای دوچرخه‌سواری ایران گفت: با وجود اصلاحات انجام شده در انتخاب مراحل در این تور همچنان جزء معدود تورهایی است که ورزشکاران در ارتفاع بالای 2 هزار و 400 متر به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۲۱۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 14 April 2016

به گزارش تابناک تبریز از اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، رسول هاشم‌کندی اظهار داشت: در مجموع 6 مرحله تور سی و یکم رکابزنان 1004.6 کیلومتر را در مسیرهای کفی، ترکیبی و سربالایی رکاب خواهند زد و مسیر تور سی یکم تقریباً همان ویژگی‌های سنوات گذشته را دارد و در فورمت سربالایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سی و یکمین دوره تور ایران - آذربایجان به لحاظ مسافت طولانی مراحل و مرتفع بودن منطقه و همچنین مسیرهای انتخاب شده و شرایط جوی حاکم، دوچرخه‌سواران استقامتی و سربالایی رو شانس بیشتری را برای فتح تور خواهند داشت.

مسئول کمیته فنی سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه‌ای دوچرخه سواری ایران‌ ـ آذربایجان گفت: در انتخاب مراحل تور علاوه بر مسائل فنی، امکانات شهرستانهای درگیر به لحاظ کیفیت و ظرفیت هتل‌ها، تغذیه و همچنین نحوه انتقال ورزشکاران از هتل به خط استارت و از خط پایان به هتل و نیز امکان برگزاری مناسب مراسم های استارت و پایان و نیز شرایط جوی تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: در برگزاری تورهای دوچرخه‌سواری حضور اسپانسرها به ویژه اسپانسرهای بین‌المللی نقش کلیدی در ارتقاء کیفی تورها دارند که حضور این اسپانسرها منوط به جذابیت مسابقه و حضور تیم‌های به نام و معتبر و نیز پوشش مناسب خبری مسابقه است.

هاشم‌کندی گفت: مجموع این مسائل برگزار کننده‌ها را بر آن می‌دارد تا به نحوی برگزاری مسابقه را مدیریت بکنند تا قهرمانی در مسابقه تا حد امکان قابل پیش‌بینی نباشد و تیم‌ها و ورزشکاران متنوعی پیروز مسابقه باشند، از طرفی حضور تیم‌های معتبر به شرطی امکان پذیر است که طراحی مسیر مسابقه به گونه‌ای باشد که شانس قهرمانی برای تیم‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: یکی از ایرادهای اساسی سال گذشته که از طرف نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برای ما ابلاغ شد رقابت تنها دو تیم داخلی برای قهرمانی در تور بود که این مسئله به دلیل ویژگی خاص مراحل و کیفیت پایین تیم‌های مدعو بود، امسال تلاش کرده‌ایم با افزایش سطح کیفی تیم‌های شرکت‌کننده و اصلاح مسیرها این مشکل را حل کنیم.

سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان 24 الی 29 اردیبهشت ماه در مجموع 1004.6 در 6 مرحله در مسیر استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار می شود.

مرحله اول در مسیر تبریز به ارومیه به مسافت 162.4 کیلومتر ، مرحله دوم در مسیر ارومیه به منطقه آزاد تجاری ارس به مسافت 209.4 کیلومتر، مرحله سوم در مسیر منطقه آزاد تجاری ارس به تبریز به مسافت 139.9 کیلومتر برگزار می‌شود. مرحله چهارم 27 اردیبهشت تور سی و یکم مسیر تبریز به سرعین را به مسافت 198.2 را رکاب می‌زنند و وارد استان اردبیل خواهند شد و در مرحله پنجم مسیر سرعین به پیست اسکی سهند به مسافت 180.7 برگزار می‌شود. مرحله نهایی و ششم 29 اردیبهشت در تبریز مقابل لاله پارک به مسافت 114 کیلومتر برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار