کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی برای تبیین راهکارهای اجرایی و عملیاتی در حوزه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تبریز تشکیل شد.
کد خبر: ۲۱۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 19 April 2016
به گزارش تابناک  تبریز، رییس دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و مسایل روان شناختی و جامعه شناختی برای تحقق هر موضوعی، از جمله تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: جهت دست یابی به هدف اصلی در این زمینه، بایدگفتمان اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه، بنگاه ها و دستگاه های اقتصادی کشور تبدیل شود و نقش دانشگاه در این میان بسیار مهم و تاثیرگزار است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره به وظایف دیگر دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی (Resistive economy) گفت: مقاوم سازی اقتصاد حوزه آموزش عالی، همچنین مشارکت در مقاوم سازی اقتصاد ملی از رهگذر فعال سازی سامانه های خلاقیت و نوآوری و تکیه بر محصولات دانش بنیان از کارکردهای مهم دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا و با توجه به نام گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و دغدغه های ایشان، کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی با کارگروه های تخصصی در دانشگاه تبریز تشکیل شده تا با ارایه راهکارهای اجرایی و عملیاتی، اقتصاد مقاومتی را ارائه و برای ایفای نقش در این زمینه فعالیت نماید.

رییس دانشگاه تبریز ضمن تبیین راهکارهای اجرایی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی گفت: توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان با محوریت اقتصاد دانش بنیان، بهره گیری از ظرفیت های جوان نیروی انسانی، راه اندازی دفاتر ارتباط با دانشگاه در مراکز صنعتی و اقتصادی استان و فعال نمودن مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه با محوریت کارآفرینی و مدیریت کسب و کار از جمله دیگر راهکارهای اجرایی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی دانشگاه تبریز در سال 95 است.

پورمحمدی ضرورت درآمدزایی دانشکده ها و واحدهای زیر مجموعه و کاهش وابستگی بودجه ای دانشکده ها به دانشگاه و مهندسی فرایندها و استقرار سیستم های مکانیزه در کلیه بخش ها را از دیگر راهکارهای اجرایی و عملیاتی " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" برشمرد.

وی همچنین متذکر شد: مدیریت هزینه ها و کاهش بهای تمام شده به ازای تحصیل هر دانشجو، انجام مهندسی معکوس در کاهش وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی، ایجاد رشته های جدید بر اساس آمایش سرزمینی و متناسب با نیازهای منطقه ای و بومی، تغییر سمت و سوی دانشگاه از عرضه محوری به تقاضا محوری و تشکیل کنسرسیوم با همکاری دانشگاه های بزرگ کشور در جهت انجام پروژه های کلان و ملی از جمله راهکارهایی است که سعی خواهد شد تا در سال 1395 در دانشگاه تبریز اجرایی و عملیاتی شود.

دکتر پور محمدی عنوان کرد: تبیین راهکارهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی، توسط مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم های دنیای استکبار مطرح شده است و اقدامات دانشگاه‌ها در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :