کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا:
متاسفانه برخی می‌گویند دانشگاه پادگان شده و این درحالیست که ما با هماهنگی روسای دانشگاه در آنجا حضور داشتیم.
کد خبر: ۲۱۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 20 April 2016
سردار غلام‌عسگر کریمیان ظهر دیروز درنشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان بر شمردن تمایز نیروهای مسلح کشورمان با دیگر ممالک اظهار داشت: بنابه  تعبیر رهبری داشتن سلاح و قدرت نظامی کافی نیست و این ایمان و باورهای دینی است که به نیروهای مسلح و پاسداران انقلاب روحیه انقلابی می بخشد فلذا  هر کسی در اقصی نقاط دنیا از انقلاب اسلامی دفاع و برای اقتدار آن تلاش کند او هم پاسدار است.
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی ایستادگی سپاه موجب عقب نشینی و انجام مذاکرات شد؛ پاسداران از مهم‌ترین سرمایه خود، یعنی جان هم گذشته‌اند.
کریمیان  تصریح کرد: سپاه مخالف فضای مجازی بسته نیست، نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه با مدیریت و دقت، باید به تربیت عبد صالح پرداخت؛ گاها برخی سایت‌ها را متصل به بسیج و سپاه می‌کنند اما هیچ سایتی متعلق به سپاه نیست و این نهاد از هر کسی که در راستای اهداف انقلاب حرکت کند حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: سپاه در حوزه علمی و ایجاد امنیت غذایی در استان طرح های زیادی در قالب پرورش زنبور عسل، دامداری و کشاورزی انجام داده است.
 کریمیان با اشاره  به مناقشه اخیر قره باغ، و نقش سپاه استان در ایجاد آرامش در مرزها ، بیان داشت: نیروهای ما از همان آغاز درگیریها در مرز های شمالی حضور یافته و در کنار نیروهای مرزبانی با رصد اوضاع از دسیسه های احتمالی جلوگیری کردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه‌ها در اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: باید هر فردی به راحتی نظراتش را مطرح کند و نخبگان او را قضاوت کنند، متاسفانه برخی می‌گویند دانشگاه پادگان شده و این درحالیست که ما با هماهنگی روسای دانشگاه در آنجا حضور داشتیم و تاسف بیشتر که برخی در دانشگاه ها مانع تشکیل کرسی های آزاد اندیشی می شوند.

فرمانده سپاه عاشورا  اضافه کرد: سپاه به دنبال بازسازی صنایع راکد است، در بحث قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل اقدامات قابل توجهی انجام داده و تروریسم بیولوژی را تحت بررسی قرار داده است.


این فرمانده سپاه در واکنش به بازداشت‌های اخیر شورا نیز گفت: ما هم تاسف  می‌خوریم که در شهری فرهنگی، ولایی، شهر اولین ها، چون تبریز که قرار است در سال ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی وگردشگری  جهان اسلام شود این چنین اتفاق ناگواری رخ داده است.
کریمیان در پاسخ به سوال خبرنگاری برای آمادگی حضور برای آزاد سازی مناطق اشغالی قره باغ تاکید کرد: سپاه برای اجرای فرامین رهبری مرز نمی شناسد اما این واقعیتی است که خود آذری ها هم باید با تعصب و غیرتشان برای بازپس گیری این مناطق اقدام کنند.

به نقل از تبریز بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار