فرمانده سپاه الغدير استان يزد گفت: براي نخستين مرتبه كنگره شهيد محمد منتظر قائم در اين استان برگزار مي شود .
کد خبر: ۲۱۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 20 April 2016
به گزارش تابناک یزد،سردار اكبر فتوحي در جمع خبرنگاران افزود: منتظر قائم را بايد شهيد يزدي مبارزه با نفوذ دنياي استكباري و بخصوص آمريكا در ايران ذكر كرد.
وي ادامه داد: به مناسبت پنجم ارديبهشت ماه سالروز حمله آمريكا به صحراي طبس كه منجر به شهادت محمد منتظر قائم از فرماندهان وقت سپاه يزد شد كنگره اين شهيد والامقام برگزار مي شود .
اين مسئول با اشاره به اينكه شهيد منتظر قائم به عنوان شهيد شاخص استان يزد در سالجاري انتخاب شده لذا كنگره وي براي نخستين مرتبه در روز پنجم ارديبهشت ماه در حظيره يزد برگزار مي شود .
فتوحي گفت: براي برگزاري باشكوه اين كنگره 12 كميته تشكيل و وظيفه آنها مشخص شده است كه اهل قلم، شاعران، نويسندگان، علما، بزرگان و تمام كساني كه مطلب، مقاله و يا خاطره‌اي در خصوص اين شهيد دارند مي‌توانند آثار خود را به اين كنگره ارسال كنند كه متعاقبا در زمينه اطلاع رساني خواهد شد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد منتظر قائم و اقدامات وي از پيش از انقلاب تا حادثه طبس گفت: دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه سخنران ويژه كنگره شهيد مبارزه با نفوذ در سالن شهيد پاكنژاد يزد خواهد بود.
فتوحي ادامه دا د: اختتاميه كنگره شهيد منتظر قائم در اسفندماه امسال در يزد برگزار مي‌شود و به منظور شناساندن اسوه‌ها و الگوهايي چون شهيد منتظر قائم به قشر جوانان برنامه‌هاي متنوعي از افتتاحيه كنگره تا اختتاميه در نظر گرفته شده است و تمام استان‌ها مراسم‌هاي مختلف يادبود براي اين شهيد بزرگوار در طول اين مدت برگزار مي‌كنند.
اين مسئول با تشكر از همكاري دستگاه‌ها و شخصيت‌هاي مختلف در شناساندن هر چه بهتر اين شهيد به دانش آموزان و دانشجويان ادامه داد: علاوه بر افتتاحيه كنگره شهيد منتظر قائم، چاپ كتاب مربوط به شخصيت ايشان و چاپ نشريه‌هاي مختلف، تهيه فيلم نامه در رابطه با اين شهيد جليل القدر و ساخت فيلم و غيره برنامه ريزي شده است.
فتوحي همچنين از ساخت نرم افزار ويژه‌اي در حوزه دانش‌آموزي ويژه زواياي مختلف شخصيت شهيد منتظر قائم خبر داد و تصريح كرد: رو نمايي از اين نرم افزار، پخش نمايش راديويي ، شعرخواني و دعوت از شاعران سراسر كشور، اجراي نماهنگ نفوذ ويژه اين شهيد ، خاطره گويي يكي از همرزمان شهيد و تجليل از خانوادهاي اين شهيد واالا مقام از جمله برنامه‌هاي افتتاحيه كنگره است.
وي از اجراي تئاتري در ارتباط با شكست امريكا در صحراي طبس طي هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: اردوي راهيان نور اعزامي به محل شكست امريكا در صحراي طبس با حضور جوانان نيز در دستور كار قرار دارد.
در پايان اين نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .
شهيد محمد متتظر قائم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يزد بود كه در حمله نظامي آمريكا در سال 1358 به طبس به شهادت رسيد .
استان يزد با يك ميليون و 70 هزار نفر جمعيت سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار