معاون بهداشتي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گفت: تمام خدمات حوزه سلامت كشور با تشكيل پرونده الكترونيكي به عنوان يك نوآوري در وزارتخانه و به دور از كاغذ در بستر الكترونيك اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 24 April 2016

به گزارش تابناک یزد،علي اكبر سياري در كارگروه سلامت ،ايمني و امنيت غذايي استان يزد با حضور وزير بهداشت با اشاره به اهميت ارائه خدمات سريع و مناسب به جامعه افزود: در بخش ارائه خدمات الكترونيك در وزارت بهداشت ، يزد جزو استانهاي پيشتاز است.

وي با بيان اينكه سلامتي به معناي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي است اظهار كرد: يكي از مشكلاتي كه در زمينه سلامت پيش روي وزارت بهداشت بوده اين است كه تمام عوامل اثرگذار بر سلامت دست وزارت بهداشت نيست بگونه اي كه از كل عوامل، 50 درصد در حوزه اجتماعي، 15 درصد محيط زيست و 10 درصد محيط زيست است،.
اين مسئول خاطرنشان كرد: متاسفانه سلامت مردم ايران از سه بخش در معرض آسيب قرار دارد و آسيب‌هاي اجتماعي، بيماري‌هاي واگير و غيرواگير اين بخش ها هستند.
سياري با اشاره به اينكه در سطح دنيا 75 درصد بيماري‌ها به بيماري‌هاي غير‌واگير مربوط است،تصريح كرد: از اين رو سازمان ملل متحد تصميم گرفته كشورها تا سال 2030، تا 25 درصد مرگ و ميرهاي مربوط به سرطان، بيماري قلبي و عروقي، آسم و بيماري‌هاي مزمن تنفسي را كاهش دهند و براي شروع اين طرح ، 9 هدف در سطح بين الملل و در ايران 13 هدف در نظر گرفته شده كه هدف‌هاي اضافه شده در ايران شامل حوادث ترافيكي، اعتياد، بهداشت روان، روغن و اسيد چرب ترانس است.
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان كرد: از اين رو در معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تصميم گرفته شد تا ميزان اسيد چرب ترانس به صفر برسد.
اين مسئول تاكيد كرد: براي اجراي اين طرح همه بايد دست به دست هم دهيم و با كاهش مصرف نمك و سيگار و همچنين افزايش تحرك بدني و بهبود رژيم غذايي، جلوي بسياري از بيماري‌ها را بگيريم.
سياري درباره ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه هم گفت: 15 برنامه و 10 پروژه در وزارت بهداشت در نظر گرفته شده كه استان يزد در بازطراحي شبكه شهري و الكترونيكي شدن خدمات پيشتاز كشور است.
وي درباره وضعيت استان يزد در اين دو بخش اظهار كرد : الان براي تمام خانوارهاي يزدي پرونده تشكيل مي‌شود تا بتوانيم به وسيله كارشناس‌هاي مراقبت و پيشگيري براي هر 2هزار نفر ، شاخصه‌هاي سلامت آنها را در قالب چهار گروه افزايش دهيم.
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: تا مردم در صحنه نباشند و از سلامت خود صيانت نكنند، نمي‌توان قدمي در زمينه سلامت جامعه برداشت به همين دليل بايد مشاركت مردم در اين زمينه افزايش پيدا كند.
سياري گفت:ما در حوزه بهداشت در طرح تحول ارتقا سلامت مي توانيم جلوي افزايش بيماري هايي همچون ديابت و چاقي را بگيريم به شرط آنكه مشاركت و حضور مردم را در اجراي طرحها داشته باشيم.
وي با اشاره به مرگ سالانه 60 هزار ايراني بخاطر مصرف دخانيات و هزينه 200 هزار ميليارد ريالي براي درمان از سوي وزارت بهداشت يادآور شد :قانوني براي مبارزه با اين مواد وجود دارد كه بر مبناي آن مصرف دخانيات در فضاي سرپوشيده و در فضاي عمومي ممنوع است و بايد با كسي كه در اين زمينه تخلف مي‌كند، برخورد شود.
اين مسئول گفت: اينكه ما بر ارائه اعداد و ارقام و برنامه ريزي بر مبناي آن تاكيد مي كنيم بخاطر اين است كه معتقديم چيزي كه كمي نباشد قابل مديريت نيست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار