رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس اداره منابع طبیعی و آّبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای یک طرح بلوط‌کاری در هشت هکتار از مناطق جنگلی این شهرستان در منطقه خطیرکوه خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 24 April 2016
حمیدرضا عبدوس در جمع خبرنگاران در اداره منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت: در گام نخست بیش از یک هزار اصله نهال بلوط در جنگل‌های این منطقه کاشته شد.

وی از اجرای طرح‌هایی با مشارکت جوامع محلی با هدف احیای جنگل‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح نیز با مشارکت و همکاری مردم محلی و از جمله دوستداران منابطع‌طبیعی روستاهای منطقه خطیرکوه،کمرود، پاقلعه، رودبار و جمعی از اعضای گروه کوهنوردی قومس اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آّبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به لزوم احیای مراتع و جنگل‌های تخریب‌شده در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بیشترین سود ناشی از اجرای این پروژه‌ها نیز به خود مردم محلی می‌رسد.

عبدوس از عزم این اداره برای مبارزه با تخریب‌کنندگان جنگل‌ها و مراتع خبر داد و تصریح کرد: منابع طبیعی و آّبخیزداری شهرستان مهدیشهر با متخلفینی که به تخریب جنگل‌ها و مراتع می‌پردازند مطابق قوانین برخورد می‌کند.

وی با اشاره به امکان اطلاع‌رسانی 24 ساعته در خصوص تخریب مراتع و جنگل‌ها افزود: مردم می‌توانند هر گونه تخریب اراضی جنگلی و دولتی را از طریق سامانه 1504به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گزارش دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آّبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به لزوم تحقق شعار امسال، یادآور شد: حفظ منابع‌طبیعی و خصوصا حفاظت از منابع آب و خاک از زیربنایی‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که امید است با اقدام و عمل به‌موقع مردم و مسئولان به محقق شدن این شعار اساسی کمک شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار