مدیر کل اداره بحران استان تهران در گفت گو با تابناک:
تابناک تهران-«مسئولیت شهر تهران طبق قانون بر عهده شهردار پایتخت است و شهرداری تهران هر روز در حال ارتقا و بهبود توان عملیاتی در شرایط بحرانی هست و در شهر تهران،شهروندان تهرانی و شهرستانی در سایر بخش های استان مطمئن باشند نه در بعد زلزله و هر اتفاقی که بیفتد آنچه در بضاعت سیستم های امدادی و خدماتی هست انجام خواهند داد.»
کد خبر: ۲۱۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 24 April 2016
هادی رحمتی، در گفت و گو با تابناک در واکنش به سخنان روز گذشته رییس جمعیت هلال احمر گفت: اگر رییس جمعیت هلال احمر تهران مطالبی را در خصوص بحث زلزله تهران عنوان کرده نه در باب آماده نبودن نسبی دستگاه هاست، از این بابت است که دامنه زلزله در شهر تهران به قدری وسیع است که امکانات و دستگاه های امدادی و خدماتی که در شهر تهران این دامنه وسیع زلزله را برای پشتیبانی پوشش دهند احتیاج به یک توجه و پشتیبانی ویژه در عزم مسئولین طراز اول مملکتی دارند.

مدیر کل اداره بحران استان تهران تاکید کرد: موضوع زلزله در تهران در شورای هماهنگی شهر تهران هموراه مطرح و در دستور کار است و شهردار پایتخت به عنوان متلوی مدیریت بحران تهران هم مرتب پیگری می کند، هم بنده و هم استاندار جناب آقای هاشمی به عنوان رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران و شهرستان های استان که متولی آن هستند از باب دامنه های امنیتی که پیش می آید در شورای تامین پیگری و همواره در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: مسئولیت شهر تهران طبق قانون بر عهده شهردار پایتخت است و شهرداری تهران هر روز در حال ارتقا و بهبود توان عملیاتی در شرایط بحرانی هست و در شهر تهران،شهروندان تهرانی و شهرستانی در سایر بخش های استان مطمئن باشند نه در بعد زلزله و هر اتفاقی که بیفتد آنچه در بضاعت سیستم های امدادی و خدماتی هست انجام خواهند داد؛ باز هم تاکید می کنیم که دامنه زلزله و هر بحرانی در تهران از نظر وسعت به حدی ست که پشتیبانی و امکانات بیشتری در حد کشوری می طلبد.

رحمتی در پایان تذکر داد: ورود دستگاه های لشگری و کشور و امنیتی و خدماتی برای مقابله با هر بحرانی در تهران لازم و ضروریست و همه مسئولین استان در این خصوص درآماده باش کامل هستند.

گفتنی ست، ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر در اعترافی تکان‌دهنده درباره زلزله تهران گفته بود: بسیاری از نهادهای کمک‌رسان در زلزله تهران به شدت آسیب پذیرند. به هر حال باید بیمارستان‌ها و مراکز آتش نشانی‌ سرپا باشد. حتی بعید می‌دانم ستاد مرکزی هلال احمر نیز آمادگی داشته باشد.

منبع: تابناک
برچسب ها: زلزله ، تهران ، بحران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار