نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دلایل افزایش مالیات بر سیگار از سوی کمیسیون تلفیق و نمایندگان را در قانون بودجه سال 95 تشریح کرد.
کد خبر: ۲۱۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 24 April 2016
علیرضا محجوب گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، به غیر از مردم افغانستان، ایرانی‌ها در بین تمام کشورهای منطقه کمترین مالیات بر سیگار را می‌پردازند که این موضوع باعث شده میزان مصرف دخانیات در کشور افزایش یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با هدف کاهش مصرف دخانیات، برای هر نخ سیگار برندهای ملی 10 تومان، برندهای مشارکتی 35 تومان و سیگارهای وارداتی 50 تومان مالیات در نظر گرفتیم تا هم دولت از این محل درآمد داشته باشد و هم کمک کرده باشیم با ابزار قیمتی قیمت سیگار را کنترل کنیم.

وی گفت: در کشورهای دیگر برای هر نخ سیگار مالیاتی معادل 70 تا 140 قیمت آن را در نظر می‌گیرند، اما در ایران نه تنها تاکنون مالیاتی اخذ نشده بلکه ارزانی سیگار افزایش مصرف آن را به همراه داشته است.

محجوب افزود: ما معتقدیم که مالیات بر سیگار تا 100 درصد قیمت هر نخ بهتر است افزایش یابد اما این کار به یکباره صورت نخواهد گرفت و در نظر داریم تا طی سال‌های آینده نرخ مالیات بر هر نخ سیگار را به صورت پلکانی افزایش دهیم تا در این راه با دنیا همگام باشیم.

این نماینده مجلس گفت: همسایگان ایران (به غیر از افغانستان) ما را مروج افزایش دخانیات در منطقه می‌دانند و مدعی هستند که قیمت پایین سیگارهای ایرانی سبب شده تا مصرف دخانیات در منطقه بیشتر شده و سیگار ایرانی به این کشورها قاچاق شود.

محجوب در پایان اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص سیگار در صحن علنی به تصویب رسید تا با این مصوبه بتوانیم در سال جاری شاهد کاهش مصرف سیگار باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار