در جلسه امروز شورای شهرتهران عنوان شد
دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 ، مشکلات این منطقه را در صحن علنی شورا اعلام کرد.
کد خبر: ۲۱۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 26 April 2016
جعفر شربیانی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با تشریح عملکرد شورایاران منطقه 20 گفت: مدتی است که ساخت مجتمع فرهنگی طغرل و عملیات عمرانی سه راه تقی آباد مسدود مانده است و این در حالی است که پل تقی‌آباد محل گذر یک میلیون جمعیت شناور مردمانی است که در میان دو شهر تهران و ورامین در حال تردد هستند و شاید اگر این پل در بالای شهر ساخته می‌شد، زودتر از اینها تکمیل می‌شد.

وی با بیان اینکه بحث بافت فرسوده یکی از مشکلات مردم منطقه 20 است گفت: انتظار داریم که شورای شهر و دولت، توجه ویژه‌ای به حل مشکل بافت فرسوده این منطقه داشته باشند، چراکه با توجه به وضعیت اقتصادی اهالی این منطقه، نیازمند کمک بیشتری از سوی دولت هستیم و امیدواریم نوسازی بافت فرسوده که 25 سال است مسکوت مانده، حل شود.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 با اشاره به وجود صنایع آلاینده در این منطقه گفت: صنایعی همچون روغن‌نباتی ورامین، ذوب مس و.. دقیقا در وسط شهر ری قرار دارند و این در حالی است که عدم وجود پارکینگ طبقاتی نیز یکی دیگر از مشکلات مردم این منطقه است.

شربیانی با اشاره به کمبود سرانه خدمات بهداشتی و درمانی، به طولانی شدن طرح نوسازی بیمارستان‌های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر اشاره کرد و گفت: اگر به این دو بیمارستان سر بزنید تصور می‌کنید که در یک منطقه جنگی هستید، چراکه نبود امکانات موجب وجود مشکلاتی شده است.

وی نسبت به پیدایش محله هرندی2 در شهرری هشدار داد و گفت: هنگامی که به پلیس مراجعه می‌کنیم، آنها عدم امکانات و کمبود نیرو را گوشزد می‌کنند.

به گفته دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 هنوز در قبرستان ابن‌بابویه هنوز اموات دفن می‌شوند و فاضلاب تهران از طریق کانال سرخه حصار به شهرستان ری آورده می‌شود.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر، نیز در واکنش به گزارش شورایاری منطقه 20 گفت: کانال سرخه حصار در دست بازسازی است و پیشنهاد می‌شود معاونت فنی- عمرانی شهرداری تهران هرچه زودتر نسبت به تکمیل پل تقی‌آباد اقدام کند.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی منطقه 20 مخروبه نگه داشته شده است، گفت: حتی بخش خصوصی در مورد ساماندهی امامزاده عبدالله پیشنهاداتی داشت که طرح آن یک سال است در اداره اوقاف مانده است.

همچنین هادی ساعی، عضو کمیسیون شهرسازی نیز با بیان اینکه برج طغرل یک بنای تاریخی است که می‌توان از آن برای جذب گردشگر استفاده کرد، گفت: با این حال طرح فرهنگی این برج سال‌هاست که بر زمین مانده و حالا به یک معضل برای منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فاضلاب منطقه 15 و شهرک قدس به منطقه 20 وارد می‌شود، گفت: بوی بسیار نامطبوعی در این محله ایجاد شده و آب این کانال به ورامین می‌رود و با آن سبزی‌هایی که می‌خوریم تغذیه می‌شود.

همچنین پرویز سروری، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با طرح این سوال که چرا باید عده‌ای از شهروندان، تاوان ساخت و ساز شهر را بدهند، گفت: تا به کی باید برخی افراد به انتظار منابع بنشینند تا منطقه‌شان ساخته شود.

وی با بیان اینکه امنیت موضوع بسیار مهمی در تهران است، افزود: پلیس تهران از فعال‌ترین نیروهای انتظامی است اما محدودیت منابع و امکانات و عدم تطابق نیرو با ماموریت‌ها موجب شده است که شاهد نارضایتی‌هایی در سطح شهر باشیم که امیداوریم بتوانیم طی یک جلسه مهم با مسوولان امنیتی شهر این مشکل را حل و فصل کنیم.

به گزارش ایسنا، الهه راستگو، رییس ستاد سمن‌های شهر تهران نیز با اشاره به گلایه شهروندان محله عباس آباد شهرری درخصوص بوی نامطبوع گفت: باید در زمینه ساخت پارکینگ طبقاتی این منطقه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

همچنین مرتضی طلایی با بیان اینکه علی‌رغم بی‌مهری مسوولان در زمینه خدمت‌رسانی به مردم این منطقه، مردم همچنان امیدوار هستند، گفت: پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلات میراثی و بافت فرسوده کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، اوقاف و... ایجاد شود چراکه در زمینه حل مشکلات منطقه 20 جزیره‌ای عمل می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی شاکری رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با انتقاد از طولانی شدن روند توسعه حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: متاسفانه هنوز کودکان افغانی در این منطقه با مشکلات نرفتن به مدرسه دست و پنجه نرم می‌کنند و علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، هنوز مشکل‌شان با وزارت کشور حل نشده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار