عضو جدید شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: توسعه واقعی شهرها از رهگذر کسب رضایت مردم به دست می‌آید و همه سازمان‌های تابعه شهرداری باید به دنبال رضایت مردم باشند.
کد خبر: ۲۲۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵ 28 April 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید رئیسی‌تختی عصر امروز در حاشیه نشست شورای شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان این که وظایف شهرداری با اختیاراتش متناسب نیست و یکی از دلایل نارضایتی‌های موردی از عملکرد شهرداری نیز عدم اطلاع مردم با مسئولیت‌های شهرداری در حوزه مدیریت شهری است، اظهار داشت: توسعه شهری تنها محدود به شهرداری نیست و همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه وظایفی را بر عهده دارند.

وی افزود: شهرداری‌ها در کانون مطالبات مردم قرار دارند اما در زمینه حل بسیاری از مشکلات شهری مسئولیت کافی را در اختیار ندارند تا بتوانند از ابتدا تا انتهای یک فرآیند کاری را خودشان طراحی و اجرا کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: مفهوم مدیریت جامع شهری باید مورد توجه قانون‌گذاران قرار گیرد تا وظایف شهرداری را با اختیاراتش متناسب‌سازی کنند و دستگاه‌ها نیز در این زمینه با شهرداری هماهنگ شوند تا بتوان روند توسعه شهری را با شتاب بیشتری پیگیری کرد.

رئیسی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های شهرداری و نقش شهرداری در روند توسعه شهری، اظهار کرد: روند مدیریت شهری و ارائه خدمات متنوع به مردم با استاندارد و کیفیت مطلوب به همکاری مداوم مردم و فرهنگ‌سازی نیاز دارد و کار فرهنگی توام با فعالیت عمرانی در شهرداری یک اولویت جدی است.

وی تاکید کرد: به طور متوسط حدود 250 تا 300 مسئولیت در حوزه مدیریت شهری بر دوش شهرداری‌ها است که اعتبارات و منابع آنها برای انجام این حجم از مسئولیت کافی نیست و با توجه به محدودیت‌های دولت در حمایت از شهرداری‌ها، روند توسعه شهری با موانعی مواجه شده که باید به دنبال تامین منابع پایدار بدون فشار به مردم بود.

عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: مسئله سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های مختلف شهری یکی از راه‌های تامین درآمد برای شهرداری‌ها است به طوری که اگر اقتصاد شهر رونق بگیرد، درآمدهای شهرداری نیز افزایش خواهد یافت.

وی یکی از اولویت‌های مهم توسعه شهری را در بندرعباس، موضوع فضای سبز و ارائه مناسب خدمات شهری نظیر تنظیف دانست و گفت: برای توسعه فضای سبز شهری به آب کافی و پایدار نیاز داریم و ضروری است تا شهرداری در این زمینه فکری اساسی داشته باشد تا بتواند نیاز خود را به آب شهری به طور کامل قطع کند.

رئیسی همچنین بیان کرد: بسیاری از مردم در زمینه تنظیف شهری گلایه‌هایی دارند که باید این روند نیز در سال 95 جدی‌تر گرفته شده و روند آن بهبود یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار