رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ايلام از تشكيل ستاد استاني تدوين سند توسعه برنامه ششم در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 28 April 2016

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ايلام از تشكيل ستاد استاني تدوين سند توسعه برنامه ششم در اين استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛سيد اسكندر صيدايي شامگاه چهارشنبه در نشست تدوين سند توسعه استان ايلام گفت: اين ستاد شامل هفت كميته تخصصي و يك شوراي تلفيق است و بايد تمامي پيشنهادات براي تدوين سند توسعه استان در كميته هاي اين ستاد بررسي و در شوراي تلفيق به تصويب نهايي برسد.
وي كميته هاي هفتگانه را شامل امور اقتصادي، كشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست، صنايع، معادن و تجارت، عمران و زيربنايي، سلامت، رفاه و تامين اجتماعي، فرهنگي و اجتماعي و آموزش و فناوري اعلام كرد.
صيدايي با بيان اينكه شرح وظايف و اعضاي هر كدام از اين كميته ها مشخص شده است، اظهار كرد: رياست شوراي تلفيق بر عهده استاندار است و معاونان استاندار، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي، روساي كميته هاي هفتگانه و جمعي از صاحب نظران اعضاي اين شورا هستند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ايلام افزود: شوراي تلفيق وظيفه راهبري تدوين سند، مشاركت و هماهنگي بين كميته ها و جمع بندي گزارشات را بر عهده دارد.
صيدايي تاكيد كرد: سند تصويب شده در شوراي تلفيق بايد به منظور درج در برنامه ششم توسعه كشور نهايتا تا پايان خردادماه سال جاري در شوراي برنامه ريزي استان به تصويب برسد.
وي گفت: با توجه به محدوديت زماني، كميته ها بايد برنامه زمان بندي برگزاري جلسات را تدوين و به صورت منظم و مستمر جلسات آن را برگزار كنند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ايلام يادآور شد: تدوين سند استاني برنامه ششم توسعه شامل دو مرحله سند توسعه استان و برنامه عملياتي آن است كه در مرحله بعد بايد انجام شود.
صيدايي با تاكيد بر اينكه تدوين سند توسعه استان نيازمند تحليل وضع موجود است، اضافه كرد: تيم 30 نفره از كارشناسان سازمان مديريت در مدت شش ماه بر روي تببين وضع موجود كار كرده اند تا پشتوانه سند توسعه قرار گيرد.
پس از تصويب برنامه پنج ساله ششم توسعه در مجلس شوراي اسلامي برش استاني اين برنامه شامل سند توسعه استاني و برنامه عملياتي آن بايد درتمامي استانهاي كشور براي درج در كليات برنامه ششم تدوين شود.
بر اين اساس ستاد استاني تدوين سند توسعه برنامه ششم استان ايلام شامل شوراي تلفيق و 7 كميته زيرمجموعه آن در استان ايلام تشكيل شده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار