جشنواره صلح و وحدت ويژه كودكان و نوجوانان اديان الهي پس از استان‏‏هاي آذربايجان غربي و فارس، اواسط ارديبهشت ماه در استان يزد برگزار مي‎‎شود.
کد خبر: ۲۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 13 April 2015
يزد، سومين ميزبان جشنواره صلح و وحدت كودكان و نوجوانان اديان الهيبه گزارش تابناک یزد،دكتر "محمدعلي طالبي" معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در نشست هماهنگي برگزاري اين جشنواره هدف از برگزاري اين جشنواره را ارائه تصوير مثبتي از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور حامي صلح و همزيستي اديان الهي ذكر كرد.

وي گفت: استان يزد هميشه به همزيستي مسالمت‏‏آميز اديان معروف بوده و اين به واسطه رفتار و منش بسيار خوبي است كه در تعامل ميان اديان مختلف در استان وجود داشته است.

 طالبي ادامه داد: در شرايط حساسي كه امروز ايران در آن واقع شده و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در معرض تهديدها و تهمت‏‏ هاي گوناگوني قرار دارد بايد الگوي زيباي همزيستي ميان اديان مختلف با دين اسلام را در استان يزد و در ايران به جهانيان معرفي كنيم.

 وي خاطرنشان كرد: برگزاري اين جشنواره در حقيقت انعكاسي از فرهنگ صلح طلبي ملت ايران است؛ فرهنگي كه از يك طرف ريشه در تاريخ و تمدن ايران زمين با اشتراكات فراوان بين مسلمانان، مسيحيان، زرتشتيان و كليميان و از طرف ديگر ريشه در باورها و اعتقادات مذهبي ما دارد.

 طالبي عنوان كرد : يكي از اولويت‏‏هاي استان فعاليت روي موضوع همزيستي مسالمت‏‏آميز اديان است و باتوجه به تأكيد استاندار محترم در زمينه اين موضوع قصد داريم فعاليت‎‎هايي را در سطح بين‎‎المللي اجرا كنيم.

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در پايان سخنان خود خواستار مشاركت فعال انجمن زرتشتيان استان در برگزاري اين جشنواره شد و اظهار اميدواري كرد كه جشنواره صلح و وحدت ويژه كودكان و نوجوانان اديان الهي متناسب با شرايط فرهنگي و اجتماعي استان يزد به نحو مطلوبي برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار