مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بسیج سازندگی در نظر دارد قطب صنایع تبدیلی در شهرهای این استان ایجاد کند.
کد خبر: ۲۲۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 02 May 2016

به گزارشخبرنگار مهر،عظیم سرداری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: بر اساس این طرح در هر شهر و بخش متناسب با اقتضائات و امکانات صنایع تبدیلی فعال خواهد شد.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش هیر سالانه سه هزار تن عسل تولید می‌شود که تنها بخش اندکی مصرف داخلی داشته و مابقی می‌تواند در صنایع تبدیلی صرف شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان متذکر شد: بسیج سازندگی در نظر دارد با هدف استفاده بهینه از امکانات هر شهرستان صنایع تبدیلی را حداقل در ۱۵ قطب فعال کند.

سرداری تصریح کرد: برای هر ۲۰ صنعت کوچک با هماهنگی مناطق محروم شرکت تعاونی ایجاد می‌شود تا نسبت به فروش محصولات اقدام شود.

وی با تأکید به ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ تولید، کار و بهره‌وری ادامه داد: به همین منظور سال گذشته برای سه هزار و ۵۰۰ نفر دوره‌های آموزش کار و کارآفرینی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان به مشاوره رایگان هزارو ۵۰۰ نفر در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: همچنین در مناطق روستایی نیز هزار و ۱۰۰ نفر آموزش دریافت کردند.

سرداری بخشی از سیاست بسیج سازندگی را محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و روستایی دانست و گفت: در ۴۰۰ پایگاه مقاومت روستایی طرح بسیج همگام با کشاورز انجام شد که به دنبال کاهش فاصله کشاورز عادی و نمونه بود.

یادواره شهدای جهادگر اردبیل برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی هزار و ۶۷۰ نفر تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کردند و در ۱۲ عرصه و ۱۲ رشته صنایع تبدیلی شغل ایجاد کرده‌اند، اضافه کرد: به پاس این تسهیلات برای پنج هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان به ارائه وام مشاغل خانگی به ۶۴۷ نفر اشاره و تأکید کرد: در سال جاری تحقق شعار سال با رویکرد دوری از شعارزدگی و عملیاتی ساختن طرح و برنامه‌ها دنبال خواهد شد.

سرداری در عین حال با اشاره به اعزام ۱۸ هزار نفر در سال گذشته به اردوهای جهادی یک، سه، هفت و ۱۰ روزه اضافه کرد: امسال در نظر داریم برنامه‌های اردوهای جهادی را ۱۰ درصد افزایش دهیم.

وی به اعزام ۵۰ کاروان محرومیت‌زدایی و ۱۰۰ تیم پزشکی به مناطق محروم اشاره و تأکید کرد: در سال جاری نیز اعزام تیم‌های پزشکی و اردوهای یک روزه در هفته بسیج سازندگی اجرا خواهد شد.

به گفته مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان برای اولین بار برگزاری یادواره شهدای جهادگر استان پیش بینی شده است که در نظر داریم در مردادماه این کنگره برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار