شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا تمامی بوستان‌ها و پارک‌های شهر اردبیل را به نمازخانه‌ای مناسب و مطلوب مجهز و آراسته کنیم.
کد خبر: ۲۲۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 02 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان عصر امروز در نشست با مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های متعددی را در مجموعه شهرداری با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آغاز کردیم که یکی از بخش‌های بسیار مهم و ارزشمند در این حوزه توجه به ترویج فرهنگ دینی و معنوی نماز در بین شهروندان است.

وی با بیان اینکه نباید نماز به عنوان واجب الهی مورد غفلت و بی‌توجهی شهروندان قرار گرفته و یا جلوه‌ای از برپایی این فریضه الهی را در سیمای شهر مشاهده نکنیم، تصریح کرد: اقدامات گسترده شهرداری در این راستا به دو بخش درون‌ سازمانی و برون سازمانی تقسیم می‌شود که همت راستین بر احیای فریضه نماز آن هم در اول وقت در سطح شهر و شهروندان است.

شهردار اردبیل گفت: برنامه‌ریزی شهرداری برای اموری نظیر تبلیغات محیطی، احداث نمازخانه در بوستان‌ها و پخش اذان در برخی میادین جزو اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه نباید هیچ نقطه‌ای از نقاط شهر از ماهیت معنوی و ارزشی دین اسلام به ویژه فریضه نماز در غفلت و یا گرفتار روزمرگی‌ها شود، افزود: برای ساختن یک شهر طیب و پاک باید اصول اساسی در انجام فرایض دینی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی از پخش اذان در بوستان‌ها، پارک‌ها و همچنین فضاهای عمومی و ایجاد مکانی مناسب برای ادای فریضه واجب نماز به شکل اول وقت و به جماعت تاکید کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود در نهادینه شدن این امر خداپسندانه در کنار همه دستگاه‌ها، شهرداری نیز به وظیفه خطیر فرهنگی و معنوی خود بها بدهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار