کد خبر: ۲۲۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 09 May 2016
به گزارش ایرنا نبی بخش داوودی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای تامین ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود شترهای سرگردان در محورهای ارتباطی ایرانشهر تاكنون سبب وقوع حوادث تلخی برای رانندگان و مسافران خودروهای عبوری شده به طوری كه از ابتدای سالجاری تاكنون بیش از 20 نفر كشته و زخمی شده اند.
فرماندار ایرانشهر تصریح كرد: بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان ویژه ایرانشهر شترهایی كه در حریم جاده ها رها هستند به نفع دولت مصادره می شوند.
وی رها سازی شترها در شب را تهدیدی جدی برای رانندگان و مسافران دانست و گفت: هر نوع حیوان اهلی سرگردان در كنار جاده ها جمع آوری می شوند و دیگر به صاحبان آنها تحویل داده نخواهد شد.
داوودی پلاك كوبی تمام شترها را یكی دیگر از مصوبات نشست شورای تامین ایرانشهر ذكر كرد و افزود: 50 درصد تقصیر تمامی تصادفات با احشام به ویژه شتر بر عهده مالكان آنهاست اما به دلیل پلاك كوبی نبودن شترها تاكنون صاحبی برای آنها شناسایی نشده است.
وی گفت: ایرانشهر به سبب قرار گرفتن در سه راهی چابهار- زاهدان- بم یكی از پررفت و آمدترین جاده های سیستان و بلوچستان را دارد كه همواره حیواناتی از جمله شتر در محدوده راههای آن به چشم می خورد و تاكنون حوادث ناگوار بسیاری را به بار آورده و آسیب های جبران ناپذیری به خانواده ها رسانده است.
ایرانشهر با داشتن 9 هزار نفر شتر یكی از مناطق مستعد پرورش شتر در سیستان و بلوچستان است.
ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 340 كیلومتری جنوب زاهدان مركز این استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار