دبیر شورای ساماندهی امور سالمندان اردکان گفت: آمار ها نشان می دهد سالمندان جمعیتی حدود 6 هزار و 400 نفر شامل 8.2 درصد جمعیت این شهرستان را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۲۲۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 11 May 2016

به گزارش تابناک یزد،امیرولی عضد زاده در دومین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان اردکان افزود: با این حساب بنا به تعریف سازمان جهانی بهداشت اردکان در زمره شهرهای سالمند قرار دارد.

وی اظهار کرد: سالمندان نیاز و مشکلات فراوانی دارند که بسیاری از آنها بین همه سالمندان دنیا مشترک و برخی از این نیازها با توجه به نوع جوامع متفاوت است مانند مشکلات درمانی ، تردد و اقتصادی در همه جای دنیا بین سالمندان مشترک بوده البته با درجاتی از ضعف و شدت و آنچه که مسلم و در پژوهش های صورت گرفته نمود یافته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه سالمندان ما مسائل درمانی و بیمه ای است و در مرحله بعد مشکلات اقتصادی و کاهش سطح درآمد ، رفت آمد و نبود شبکه های های حمل و نقل مناسب سازی شده است.
به گفته وی نبود اماکن تفریحی و ورزشی ویژه سالمندان جهت گذران اوقات فراغت ، مشارکت ضعیف سالمندان در فعالیتهای اجتماعی و حضورکمرنگ آنان در جامعه ، انزوا و خانه نشینی و بسیاری ازمسائل دیگر که در یک جمله مهمترین مشکلات آنها زندگی در شهر و جامعه ای که برای آنان طراحی نشده و در برنامه ریزیها این گروه سنی مغفول مانده است.
وی با اشاره به اهداف تشکیل شورای ساماندهی امور سالمندان و قوانین موجود بر لزوم اجرای مصوبه های این شورا از سوی دستگاهها و نهاد های عمومی دولتی و غیر دولتی تاکید کرد.
عضد زاده همچنین بر ضرورت تشکیل بنیاد فرزنگان در بخش عقدا با هدف مشارکت هر چه بیشتر سالمندان در برنامه ریزی و اجرای امور مربوطه به این گروه سنی و نیز بهره گیری اجتماعی از ظرفیت ها و تجربه های این قشر در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی تاکید کرد.
وی از دیگر اهداف تشکیل بنیاد فرزانگان را ایجاد شور و نشاط اجتماعی و حضور موثر این قشر در اجتماع و نیز همگرایی هر چه بیشتر دستگاههای دولتی و غیر دولتی در خدمت رسانی به این قشر بر شمرد.
در ادامه این نشست چند تن از اعضا در خصوص مشکلات فرا روی سالمندان بخش عقدا و راهکارهای حل این مشکلات تبادل نظر کردند و در پایان مقرر شد طرح شهر دوستدار سالمند و تشکیل بنیاد فرزانگان در دستور کار این شورا در سال جاری قرار گیرد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار