بخشدار رودبار قصران از اتصال شبکه‌های مخابراتی و ارسال بسته‌های حمایتی به 5 روستای بخش رودبار قصران خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 14 April 2015
مجید صبایی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت نقاط سیل‌زده بخش رودبار قصران اظهار کرد: بلافاصله بعد از اینکه متوجه جاری شدن سیل به علت بارش نزولات آسمانی در این بخش شدیم، اقدامات لازم را آغاز کردیم.

وی افزود: این بارش‌ها حوادثی را برای مردم این بخش به همراه داشت.

بخشدار رودبار قصران با بیان اینکه خسارات زیادی در قسمت‌‌هایی از این بخش در نواحی روستایی و شهری به وجود آمد، گفت: هنگامی که این شرایط را متوجه شدیم، در نشست شورای هماهنگی بحران شهرستان شمیرانات بودیم که در همان‌ نشست هماهنگی‌ها صورت گرفت.

صبایی با اشاره به اینکه چند نقطه از نواحی شهری و روستایی بخش رودبار قصران دچار تخریب شد، ادامه داد: مسیر مواصلاتی و ارتباطی روستاهای بخش به طور کامل قطع شد و تیرهای توزیع برق بخش اعظمی از رودبار قصران به داخل رودخانه سقوط و برق منازل منطقه را دچار اختلال کرد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های ارتباطی تلفن و گاز نیز در بخش اعظم رودبار قصران قطع شد، خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته و در همان ابتدای جاری شدن سیل، فعالیت خود را آغاز و امکانات و مایحتاج ضروری برای مردم به خصوص پنج روستایی که ارتباطشان با موقعیت شهری قطع بود، تأمین کردیم.

بخشدار رودبار قصران اضافه کرد: همچنین افرادی که به خاطر کارهای شخصی به روستاها رفته و گرفتار شده بودند را به شهر انتقال دادیم و بسته‌های حمایتی شامل آب، نان و ... به روستاها ارسال شد.

صبایی افزود: با تلاش عوامل شهرداری فشم، قسمت راهی که در ناحیه بهشت رضای این شهر تخریب شده بود را بازگشایی کردیم و به طور موقت تردد برقرار و آب‌رسانی به مردم محدوده فشم، اوشان و قسمت اعظمی از میگون انجام شد.

وی با بیان اینکه برق پنج روستای رودبار قصران که به طور کامل قطع شده بود با تلاش شرکت توزیع برق شب گذشته ساعت 24 وصل شد، تصریح کرد: مهم‌ترین بخش خدماتی عمومی مردم همین برق بود که بخش اعظمی از مشکلات آن رفع شد.

بخشدار رودبار قصران با اشاره به اینکه شبکه ارتباطی و مخابراتی ساعت 14 امروز در این بخش وصل شد، گفت: اکنون مشکلات ارتباطی در شهر فشم برطرف شده است و قطعاً به مرور زمان جریان عادی زندگی عمومی به روال طبیعی خودش باز خواهد گشت.

صبایی ضمن قدردانی از ادارات و نهادهایی که برای رفع مشکلات مناطق سیل‌زده بخش رودبار قصران تلاش کردند، اظهار کرد: در این حادثه، تعامل و تفاهم کاملی بین دستگاه‌ها وجود داشت و در بخش رودبار قصران دو نشست مدیریت بحران بعد از شناسایی مشکلات مربوطه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: یک نشست صبح و دیگری بعدازظهر روز گذشته در بخشداری رودبار قصران با حضور فرماندار و دیگر ادارات شهرستان شمیرانات برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام و دستورات ابلاغ شد.

بخشدار رودبار قصران تصریح کرد: چند مرتبه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان شمیرانات از نقاط حادثه‌‌دیده بازدید کردند تا خسارت‌های وارد شده را بازبینی کنند و برای جریان عادی امور مردم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار