حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور جهارشنبه 15 بهمن برای اولین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری به استانی سفر خواهد کرد که نقش تعیین کننده ای در میزان آرا وی داشته است و مردم این استان او را به عنوان رای اول اصفهان برگزیدند.
کد خبر: ۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ 02 February 2015

به گزارش تابناک، بیشتر از 15 ماه از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور می گذرد و کشور دارای تغییر و تحولات بسیار زیادی در عرصه های مختلف بوده است، از مذاکرات هسته ای به عنوان سیاست راهبردی دولت تدبیر و امید تا عزل و نصب ها در سطوح مختلف قوه ی مجریه.

ضرورت تغییر و تحولات در سطح استان ها به عنوان بخش قابل توجهی از کشور از روز بعد از انتخابات احساس می شد و مردمی که حسن روحانی را با رای خود برگزیده بودند خواستار این موضوع بودند.

مردم استان اصفهان در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به حسن روحانی یک میلیون‌و 17 هزار و 516 رأی، رأی دادند و میزان اختلاف رای حسن روحانی با دیگر رقبا نشان از حرکت و مطالبه مردم اصفهان در جهت تغییر و تحول بود، اصفهانی ها دل به تدبیراین دولت بستند که مسائل و مخاطرات این استان را در ابعاد مختلف حل و فصل کنند.

مسئله ی آب امروز به عنوان مشکل اصلی مردم در سطح استان مطرح و همه ی شهرستان های استان را درگیر خود نموده است، عملکرد دولت های گذشته در زمینه ی آب انتظار مردم را در جهت رفع این مشکل بالا برده است.

اصفهان به عنوان یکی از کلان شهرهای آلوده کشور نه تنها از مخاطرات زیست محیطی رنج می برد بلکه شهرستان های این استان با توجه به وجود صنایع آلاینده دیگر شاهد آسمان آبی نیستند.

بی مهری هایی که در حوزه اشتغال در طول سال های گذشته بر اصفهان روا داشته اند ضرورت یک برنامه ریزی کامل در این حوزه را می طلبد.

یکی از مهمترین مسائلی که در سال های گذشته اصفهان از آن رنج برده است، نصب برچسب برخورداری بر این استان بوده که معیار و ملاک مسوولان کشوری قرار گرفته است که از پیشرفت در ابعاد مختلف جلوگیری نموده است؟

داستان قصه ی پرغصه ی پرداخت بیشترین حجم مالیات توسط اصفهانی ها و جذب کمترین بودجه نقطه ی تاریکی از بی توجهی مسوولان کشوری به این استان است.

و این ها تنها بخشی از مسائل و مخاطرات استان اصفهان است که حسن روحانی در جریان این سفر با آن ها روبرو خواهد بود و باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا روحانی با کلیدی که قفل های مشکلات اصفهانی را باز خواهد کرد به این استان می آید؟

تدبیر دولت یازدهم توانست در دیپلماسی بین الملی ما را تا دستیابی به یک توافق موقت پیش برد اما هنوز کلید تدبیر روحانی نتوانسته قفل از بسیاری مشکلات داخلی را باز کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
با کلید دروغ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار