کد خبر: ۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ 18 January 2015
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان البرز از افتتاح 2 کتابخانه روستایی در شهرستان نظرآباد خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کتابخانه‌های سیار نیز در شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ همزمان با ایام الله دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش فارس، ناصر شفیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که توسعه برنامه‌ها و خدمات فرهنگی در روستاها نیز از مهمترین برنامه‌ها و تمهیدات اساسی میباشد تأکید کرد: اوایل بهمن ماه سال جاری 2 کتابخانه روستایی در روستاهای حاجی بیگ و دولت آباد محمدآباد در شهرستان نظرآباد افتتاح می‌شود.
وی اعلام کرد: این دو کتابخانه توسط مردم و خیران در این دو روستا احداث شده است.
وی اعلام کرد: توسعه خدمات به مردم در روستاها و توجه به نیازهای آنان از مهمترین اقداماتی است که مسئولان باید بیش از هر زمان دیگری مد نظر داشته باشند.
این مسئول گفت: ارتقای نگاه فرهنگی مردم و رفع نیازهای آنان در این حوزه باید مدنظر مسئولان باشد و آنان بیشتر به سمت توسعه برنامه‌های فرهنگی سوق داده شوند.
شفیعی خاطرنشان کرد: این دو کتابخانه در بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود و براساس تمهیدات اندیشید شده از روز 12 بهمن ماه عضوگیری انجام و ارائه خدمات کتابخانه‌ای به علاقمندان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد دارای هفت باب کتابخانه عمومی است گفت: هم اکنون بیش از 12 هزار نفر ازمردم در این شهرستان عضو این کتابخانه‌ها هستند.
این مسئول تقویت منابع کتابخانه ای در شهرستان نظرآباد را مهم ارزیابی کرد و افزود: شهروندان می‌توانند در تقویت این منابع ما را یاری دهند.
شفیعی از افتتاح کتابخانه سیار در شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ خبر داد و تأکید کرد: این کتابخانه‌ها با هدف خدمات رسانی و رساندن کتاب به روستاهای فاقد کتابخانه افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: برای اینکه بتوانیم کتاب را به مناطق فاقد کتابخانه برسانیم دو کامیونت تحت عنوان کتابخانه سیار مجهز به کتاب و نرم افزار امانت کتاب می‌باشد را راه‌اندازی و در روستاهای ساوجبلاغ و شهرستان کرج ارائه خدمت خواهیم کرد.
شفیعی اعلام کرد: این کتابخانه‌های سیار در شهرستان طالقان در روستاهای جوستان و شهرک طالقان و در ساوجبلاغ در روستاهای سعیدآباد، سرخاب، خور، ملک آباد و مهدی آباد، کردان و خوروین در شهرستان کرج نیز در روستاها و محلات در 6 ماهه دوم سال در قزلحصار، شهرک اصلاح بذر و نهال محمدآباد، محمودآباد و سیاهکلان، شهرک گلستانک، محمودآباد کمالشهر ، شهرک مهندسی زراعی، سپیددشت محمدآباد و در دو فصل اول سال نیز درروستاهای بخش آسارا استقرار خواهند یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار