منتخب مردم حوزه انتخابیه بهاباددر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راه پیشرفت منطقه، آگاهسازی مردم از وظایف و ماموریت های نماینده و مسئولان است تا بهتر بتوانند مسائل و مشکلات را مطرح و با همکاری آنها را برطرف کنند.
کد خبر: ۲۳۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 17 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا صباغیان  در سفر به شهرستان بهاباد که با هدف بررسی مشکلات این شهرستان انجام شد اظهار کرد: استفاده از نظر و راهنمایی های مسوولان پنج شهرستان در سر لوحه برنامه ها قرار دارد و اگر هرکسی وظیفه ای که بر عهده گرفته انجام دهد به آن هدفی که تعیبن شده خواهد رسید.

منتخب شهرستان های ابرکوه ، خاتم ، مهریز ، بافق و بهاباد افزود: بنا براین هدف ما بحث قانون گذاری و نظارت است و اگر آن را به طور صحیح انجام دهیم خیلی از مسائل و مشکلات جامعه حل خواهد شد.
صباغیان با بیان اینکه مردم از نماینده مجلس انتظار دارند به روستاها و شهرها برود و مشکلات را حل کند ، خاطرنشان کرد: بهترین راه این است که شفاف سازی کنیم که هرکسی وظیفه خود را انجام دهد و برای اینکه تداخل کاری با مسئولان نداشته باشیم انتظار داریم مسئولان هم همراه نماینده در این دیدارها حضور داشته باشند.
صباغیان اضافه کرد: آشنایی نماینده و مسئولان مربوطه با مشکلات شهری و روستایی موجب ایجاد حس تعامل و همکاری در رفع مشکلات مطرح شده خواهد شد.
وی بر تعریف اولویت های هر شهرستان تأکید کرد و گفت: اولویت های هر دستگاه اجرایی در شهرستانها حوزه انتخابیه مهریز باید تعریف شود تا نماینده مجلس بتواند در زمان و شرایط خاص آنها را در خانه ملت و یا با وزیر مربوطه مطرح کند.
صباغیان با اشاره به اینکه در آینده شورای مشورتی راه اندازی خواهد شد افزود: در این شورا با استفاده از دیدگاه ها و نظرات افراد صاحبنظر و نخبه، ضعف ها را برطرف خواهیم کرد و از دیدگاه های سازنده نیز برای توسعه روستا ، شهر و حتی کشور استفاده می شود و در حقیقت این جمع می تواند به نوعی بازویی برای نماینده مردم و مسئولان باشند.
وی با بیان اینکه انتخابات به خوبی برگزار شد خاطرنشان کرد: اکنون دوران همکاری است وهیچ چیز مثل اتحاد و همدلی نخواهد بود و میدانیم در هر جامعه ای اختلاف سلیقه و نقد وجود دارد از اینرو در کنار این نقدها اگر آن خط قرمزها تبدیل به اختلاف و دو دستگی شود چوب آن را مردم می خورند.
منتخب مردم حوزه انتخابیه مهریز افزود: اختلاف و از هم پاشیدگی سبب می شود تا در نهایت خدمات به مردم داده نشود اما نگاه ما این است که با همدلی و همراهی وظیفه خود را در هر جایگاهی که هستیم انجام دهیم.
به گزارش ایرنا، ضباغیان در سفر به شهرستان بهاباد با خانواده شهیدان امینی پور و جلال کاظمی، امام جمعه بهاباد و مردم بخش آسفیچ نیز دیدار کرد.
فرماندار بهاباد نیز در این دیدار از عملکرد فرمانداری و مسائل و مشکلات شهرستان و علل عقب ماندگی و رشد نکرد بهاباد در گذشته گزارشی ارایه کرد و گفت: بعد از اینکه با پیگیری های جدی ، بهاباد به شهرستان تبدیل شد و می بایست رشد سریعی داشته باشد.
عباس اقبال افزود: به علت نبود ثبات مدیریت و تعویض پنج فرماندار طی پنج سال در دولت قبل باعث شد علاوه بر نبود امکان برنامه ریزی مناسب، مشکلات زیادی برای تهیه تجهیزات و امکانات راه اندازی اداره های جدید در شهرستان بهاباد داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اگر زیرساخت ها نباشد هیچ شهرستانی رشد نمی کند گفت: یکی از مهمترین عوامل نبود انگیزه سرمایه گذاری در بهاباد نداشتن شهرک صنعتی است .
اقبال ادامه داد: هم اکنون ناحیه صنعتی بهاباد در محل مناسبی قرار ندارد و برای جذب سرمایه گذاران نیاز به یک شهرک صنعتی با امکانات مناسب داریم تا سرمایه گذاران با مشکل تامین زمین، آب، برق و گاز روبرو نباشند که در این رابطه اقدامات اولیه شروع شده است.
وی همچنین در مورد پیگیری و شروع اجرای طرح گازرسانی به شهرستان، دوبانده کردن جاده بهاباد به بافق، بهبود وضعیت بهداشت و درمان اخذ مجوز بیمارستان بهاباد، تجهیز و اصلاح ساختمان مرکز بهداشت شهرستان برای بیمارستان و مشکلات آب آمیدنی بهداشتی در روستاها گزارشی ارایه کرد.
این مسئول ادامه داد: حدود 70 درصد روستاهای شهرستان بهاباد آب آشامیدنی سالم ندارند و سال گذشته موفق به اخذ مجوز یک مجتمع آبرسانی شدیم که 100 میلیارد ریال اعتبار می خواهد و تاکنون چاه کنده و چهار کیلومتر لوله گذاری نیز انجام شده است.
اقبال به اجرای طرح نوبر (نگاه ویژه به روستاها) در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح مسائل و مشکلات روستاها مورد بررسی قرار گرفت و قول های بی مورد به مردم ندادیم و مردم روستاها هم برای رفع مشکلات مشارکت داشتند که کارهای بی نظیری انجام شده است.
فرماندار بهاباد با بیان اینکه با اتحاد و همدلی امام جمعه، نماینده مجلس، شوراهای اسلامی شهر، شهرستان و بخش و حمایت های ویژه استاندار، معاونین و مدیران کل استان توانستیم باوجود محدودیت اعتبارات کارهای خوبی در شهرستان انجام دهیم افزود: تاکنون با کارهایی که در شهرستان انجام شده است فقط 30 درصد مشکلات شهرستان حل شده است و 70 درصد باقیمانده که باید پیگیری و حل شود.
اقبال اشتغال و گردشگری را از اولویت های شهرستان بهاباد در سال 95 بر شمرد و اظهار کرد: برنامه سالانه اداره ها، دهیاری ها و بخشداری ها این شهرستان تهیه شده است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد در 6 ماه نخست امسال کارخانه گندله سازی شروع شود که کاری زیربنایی برای ایجاد اشتغال در شهرستان بهاباد خواهد بود.
شهرستان بهاباد دومین قطب کشاورزی استان یزد پس از خاتم است که با جمعیتی افزون بر 25 هزار نفر در فاصله 200 کیلو متری مرکز استان یزد قرار دارد.
این شهرستان مشتمل بر دو بخش ، سه دهستان و بیش از یکصد روستا و آبادی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار